۲۱ خرداد ۱۳۹۲، ۱۹:۰۲

حجت الاسلام یعقوبی:

مشارکت گسترده در انتخابات اقتدار نظام اسلامی را به جهان نشان می دهد

مشارکت گسترده در انتخابات اقتدار نظام اسلامی را به جهان نشان می دهد

بجنورد - خبرگزاری مهر: امام جمعه بجنورد گفت: مشارکت گسترده مردم در انتخابات و خلق حماسه سیاسی در 24 خرداد ماه اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به جهانیان و به خصوص دشمنان نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی عصر سه شنبه در همایش مجریان، ناظران و بازرسان انتخابات شهرستان بجنورد، با بیان اینکه خلق حماسه سیاسی در انتخابات پیش رو زمینه تحقق حماسه اقتصادی را فراهم می کند، بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد.

وی اظهار داشت: حضور گسترده مردم در انتخابات 24 خرداد، تحریم ها و فشار اقتصادی دشمنان علیه نظام اسلامی را کم اثر می کند و در واقع خلق حماسه سیاسی زمینه تحقق حماسه اقتصادی را نیز فراهم خواهد کرد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تاکید بر اینکه با مشارکت گسترده مردم در انتخابات و خلق حماسه سیاسی در 24 خرداد ماه می توانیم اقتدار نظام جمهوری اسلامی را به رخ دنیا به خصوص دشمنان و بدخواهان بکشیم، تصریح کرد: شرکت در انتخابات وظیفه ای دینی و ملی است.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: باید دست اندرکاران انتخابات از حب و بغض نسبت به نامزدهای انتخاباتی اعم از شوراها و ریاست جمهوری پرهیز کنند و با برگزاری انتخاباتی سالم هرگونه بهانه ای را از دشمن بگیرند چرا که در نظام اسلامی حتی یک خطا نیز بزرگ محسوب می شود.

وی با بیان اینکه البته دشمنان نظام در هر صورت بهانه جویی می کنند و شکست تحلیل های خود را نسبت به انتخابات ایران نمی پذیریند، عنوان کرد: اما دست اندرکاران انتخابات نیز نباید زمینه بهانه جویی را به دشمنان بدهند.

رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان در خراسان شمالی نیز در این همایش با بیان اینکه باید ملاک عمل نیروهای اجرایی و نظارتی در انتخابات پیش رو قانون باشد، اظهار داشت: رعایت قانون ضامن سلامت انتخابات خواهد بود.

حجت الاسلام مصطفی عبداللهی افزود: عوامل برگزاری انتخابات اعم از اجرایی و نظارتی در شعب اخذ رأی باید با ملاک قرار دادن قانون به وظایف پیش بینی شده خود عمل کنند.

فرماندار شهرستان بجنورد هم در این همایش با بیان اینکه در این شهرستان برای برگزاری انتخابات 308 شعبه اخذ رای با 606 صندوق ساماندهی شده و پنج هزار و 400 نفر هم کار برگزاری انتخابات را انجام می دهند، اظهار داشت: همه عوامل اجرایی انتخابات باید یک ساعت قبل از آغاز زمان اخذ رای در شعب حضور داشته باشند.

سید محمد پاکمهر اضافه کرد: 154 شعبه اخذ رای پیش بینی شده برای انتخابات 24 خرداد مربوط به شهر بجنورد و مابقی مربوط به روستاهای بخش مرکزی و گرمخان است.

کد خبر 2074188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha