۲۸ خرداد ۱۳۹۲، ۹:۳۴

انجمن‌های اهل قلم و کارکردهایشان/2

اکرمی: بهره‌مندی تشکل‌های مردمی از امکانات دولتی یعنی نادیده گرفتن خواسته‌های صنفی

اکرمی: بهره‌مندی تشکل‌های مردمی از امکانات دولتی یعنی نادیده گرفتن خواسته‌های صنفی

یک نویسنده و پژوهشگر ادبیات کودک و نوجوان معتقد است که لازمه استفاده تشکل‌های مردم‌نهاد و انجمن‌های اهل قلم از امکانات دولتی، نادیده گرفتن خواسته‌های صنفی است و به این می‌ماند که شما از اسب پیاده و سوار قاطری شوید که شما را در میانه راه جا می‌گذارد.

جمال‌الدین اکرمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این‌که انجمن‌های صنفی نمی‌توانند به وعده‌‌های دولتی اعتماد کنند، گفت: فرقی نمی‌کند دولت اصلاح‌طلب زمام امور را به دست گرفته یا اصولگرا. آنچه اهمیت دارد این‌ است که لازمه استفاده از امکانات دولتی، نادیده گرفتن خواسته‌های صنفی به شمار می‌رود و شبیه این است که شما از اسب پیاده و سوار قاطری شوید که شما را در میانه راه جا می‌گذارد و مطالباتتان را برآورده نمی‌کند.

نویسنده کتاب «پسران آفتاب» به این‌که از وزارت ارشاد خواسته تا امکاناتی را برای برگزاری دوسالانه تصویرگری در اختیار اعضای انجمن بگذارد، اشاره و بیان کرد: زمانی که عضو هیئت مدیره انجمن تصویرگران بودم از وزارت ارشاد طی مکاتباتی خواسته شد تا امکاناتی را در اختیار انجمن بگذارد تا ما بتوانیم دوسالانه تصویرگری را به شکل آبرومندانه‌ای برگزار کنیم، اما هیچ کدام از این مطالبات به نتیجه نرسید.

به باور اکرمی بهتر است انجمن‌های صنفی، چه انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، چه انجمن قلم، چه انجمن نقاشان و تصویرگران و ... مستقل از دولت عمل کنند. در این صورت نه حقوق صنفی‌شان نادیده گرفته می‌شود، نه آبروشان می‌ریزد.

نویسنده کتاب «بازگشت پروفسور زالزالک» در ادامه صحبت‌های خود گفت: انجمن نویسندگان کودک با روی کار آمدن دولت نهم و دهم نتوانست هزینه‌های مالی خود را تامین و حداقل‌ها را در اختیار اعضایش بگذارد، اما انجمن تصویرگران کوشید تا با وزارت ارشاد، تعامل برقرار کند، ولی آن هم نتوانست به خواسته‌هایش برسد.

کد خبر 2077991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha