۳۱ فروردین ۱۳۹۳، ۱۰:۳۸

لالایی‌ها واگویه‌های مادرانه هستند/مجموعه«لالایی‌ها» منتشر می‌شود

لالایی‌ها واگویه‌های مادرانه هستند/مجموعه«لالایی‌ها» منتشر می‌شود

شاعر مجمموعه«لالایی‌ها» که همراه با نت و سی‌دی منتشر می‌شود، لالایی‌ها را واگویه‌های مادرانه خواند و افزود: آنچه بچه‌ها را جذب می‌کند ریتم است نه کلام. بچه با ضرباهنگ کلام مادر به خواب می‌رود و واگویه‌های مادر و گفتن از شادی‌ها و غم‌هایش ادامه پیدا می‌کند.

جمال‌الدین اکرمی، شاعر و نویسنده کودک و نوجوان از انتشار مجموعه «لالایی‌ها» به همراه سی‌دی و نت از سوی «خانه ادبیات» خبر داد و افزود: در این کتاب، مجموعه 10 لالایی برای کودکان آمده است. این لالایی‌ها با نت همراه است تا کودکان علاقه‌مند به موسیقی بتوانند تمرین کنند و اگر دلشان خواست لالایی‌ها را با نت بیاموزند.

نویسنده کتاب پژوهشی«کودک تصویر»، لالایی‌ها را واگویه‌های مادرانه دانست و افزود: آنچه بچه‌ها را جذب می‌کند ریتم است نه کلام. بچه با ضرباهنگ کلام مادر به خواب می‌رود و واگویه‌های مادر و گفتن از شادی‌ها و غم‌هایش ادامه پیدا می‌کند. مادر، آرزوهای خود را در قالب لالایی بیان می‌کند و به طرح و تصویر نوستالژی‌های خود می‌پردازد.

«ملکه نیزارها»، یکی دیگر از کارهای جمال‌الدین اکرمی است که از سوی خانه ادبیات منتشر می‌شود. پیله‌ای باز می‌شود و از دل آن، به‌جای پروانه، یک دخترک بندانگشتی متولد می‌شود. حیوانات جنگل می‌خواهند برایش خانه بسازند و....این داستان را حسن عامه‌کن تصویر کرده است.

مجموعه«لالایی‌ها» و«ملکه نیزارها» را انتشارات خانه ادبیات منتشر می‌کند. جمال‌الدین اکرمی، همچنین از انتشار داستان فانتزی«خانم آقای کلاه دودی» خبر داد و افزود: این داستان، ماجرای دو کارخانه شکلات‌سازی و اسباب‌بازی‌های جنگی و رقابت این دو کارخانه باهم را روایت می‌کند. گرچه در پایان، این کارخانه شکلات‌سازی است که برنده می‌شود و کارخانه دیگر ناچار می‌شود دست از ساخت اسباب‌بازی‌های جنگی بردارد و به جای ان فشفشه و عروسک تولید کند.

به گفته نویسنده «خانم آقای کلاه دودی» در این داستان به بومی‌سازی فضاها توجه ویژه شده است. تلاش نویسنده این بوده که داستانی بنویسد که در عین داشتن فضای فانتزی با نوجوانانی که در چهارگوشه ایران زندگی می‌کنند ارتباط بگیرد و به الگوی داستان‌های غربی نزدیک نشود.

«خانم آقای کلاه دودی» از جمال‌الدین اکرمی را انتشارات محراب قلم منتشر می‌کند.

 

کد خبر 2273503

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha