۲۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۴۷

طرح توليد الياف پيشرفته پاییز راه‌اندازی می‌شود

طرح توليد الياف پيشرفته پاییز راه‌اندازی می‌شود

طرح توليد الياف پيشرفته به ظرفيت 150 تن در سال با سرمايه گذاري سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران و بخش خصوصي در پاييز امسال در استان گيلان راه اندازي مي شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا شافعی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از طرح توليد الياف پيشرفته در استان گيلان بازديد كرد. اقدامات لازم براي ايجاد كارخانه توليد الياف كه از جمله طرح هاي صنايع پيشرفته محسوب مي شود همزمان با ساخت تجهيزات فني از سوي شركت هاي داخلي انجام شده است.

در حال حاضر سوله ها آماده شده و بخشي از تجهيزات و ماشين آلات لازم نصب شده است كه در صورت اخذ به موقع تسهيلات، اين كارخانه در پاييز امسال آماده بهره برداري است. حجم سرمايه گذاري مورد نياز اجراي طرح توليد الياف در استان گيلان 500 ميليارد ريال پيش بيني شده است.

الياف پيشرفته توليدي در اين كارخانه قابل استفاده در مقاوم سازي ساختمان و ساخت انواع وسايل ورزشي و قطعات خودرويي است. الياف از جمله الياف پيشرفته است كه فناوري توليد آن در اختيار معدودي از كشورها است.

اين الياف پيشرفته كاربردهاي متفاوتي از جمله مقاوم سازي ساختمان، تونل و قطعات بدنه خودرو دارد و در انواع كامپوزيت ها و مخازن CNG كامپوزيتي نيز به كار گرفته مي شود. مخازن ساخته شده با این الیاف وزن کمتری نسبت به مخازن فولادی دارند به طوری که وزن مخازن كربني CNG خودروهای سواری بسيار سبک تر از مخازن فولادی است.

هم اكنون الیاف پيشرفته با هزینه‌های ارزي از کشورهای دیگر وارد می‌شود اما با تلاش پژوهشگران ایرانی تولید آن در کشور آغاز خواهدشد. این مواد با وجود وزن کم، استحکامی حدود 7 تا 10 برابر استحکام فولاد ساختماني (بسته به گريد الياف) داشته و نسبت به کارایی بالایی که دارند با هزینه مناسبی تولید مي شوند.

 

کد خبر 2079496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha