۷ تیر ۱۳۹۲، ۱۶:۰۸

آیت الله دری نجف آبادی:

کشتار مسلمانان شیعه مصر، جهل و كينه توزي وهابيان را نشان داد

کشتار مسلمانان شیعه مصر، جهل و كينه توزي وهابيان را نشان داد

اراک - خبرگزاری مهر: نماينده ولي فقيه در استان مركزي و امام جمعه اراک گفت: کشتار مسلمانان شیعه مصر بدست وهابیان مصر عمق جهل و کینه توزی این عده را نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه امروز در مصلای اراک با بیان اینکه کشتار جمعی مسلمانان آخرین حربه دنیای استکبار است تصریح کرد: حادثه هفته گذشته مصر نشان از عمق جهالت و كينه توزي وهابيان دارد و اميد است در سايه اتحاد مسلمانان شرايطي ايجاد شود كه ريشه حمايت از استكبار و اسرائيل در منطقه خشكانده شود.

وی ادامه داد: براستی ریختن خون بیگناهان بجرم دین و مذهب و حب اهل البیت(ع) آنهم با شیوه های قرون وسطایی و بسیار فجیع مایه حیرت و تأسف همه وجدانهای بیدار و فطرتهای پاک شده است.

آیت الله دری نجف آبادی  کشتار شیعیان در مصر را تهدیدی برای دنیای اسلام برشمرد و  گفت: معرفی فرقه سلفی از سوی استعمار صورت گرفته است و باید شیعه و سنی در کنار یکدیگر برای عزّت و سربلندی اسلام و مسلمانان تلاش کنند و اجازه ندهند تا دشمن آدرس غلط به آنها بدهد.

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهادت مظلومانه دکتر بهشتی تصریح کرد: حادثه هفتم تیر هرچند تلخ بود اما زمینه ای شد تا منافقان برای مردم شناخته شوند.

وی ادامه داد: شهيد بهشتي سرمايه بزرگ براي جامعه ايران بود كه به لحاط اثرگذاري فكري و اجرايي در بسياري از ابعاد انقلاب اسلامي جزو برترين ها محسوب مي شد.

وی با اشاره به اینکه  امام خمینی(ره) در وصف ایشان فرمودند بهشتی یک ملت بود یک فرد نبود خاطرنشان کرد: شهید بهشتی طلبه پروری، نخبه پروی، تحول در حوزه های علمی، تاسیس دبیرستان ها اهتمام به تربیت نوجوانان و جوانان یک مسلمان به تمام معنا مسلمان و عاشق نجات جوانها بود و افق بلندی در اندیشه این عالم وارسته وجود داشت.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: قوه قضاييه از نظر شهيد بهشتي قوه خدمت و عدالت بود و ادامه راه اين شهيد بزرگوار امروز اقتدار و عدالت را در اين قوه سبب شده است.

وی همچنین به آغاز هفته تکریم و غبارروبی مساجد در آستانه ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: تمام پایگاه ها، مساجد و .. کمک کنند تحولی اساسی در مساجد ایجاد شده و استقبال باشکوهی از ماه مبارک رمضان شود.

امام جمعه اراک با تبريك هفته مساجد بيان كرد: مسجد در تاريخ اسلام همواره كانون هم انديشي امور اجتماعي و فرهنگي در كنار موضوعات عبادي بوده و امروز نيز بايد كوشيد اين پايگاه مهم حفظ و تقويت شود.

وي اظهار كرد: الگوي حكومت داري اسلامي كه به ابتكار امام راحل (ره) بنيان نهاده شد با رهبري عالم فرزانه مسيري را در بيداري افكار جهاني به ويژه كشورهاي اسلامي گشوده كه ادامه اين راه بايد تا سپردن اين حكومت به امام زمان (عج) با قوت دنبال شود.

 

 

 

کد خبر 2085581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha