۱۴ تیر ۱۳۹۲، ۱۶:۰۱

آيت الله دري نجف آبادي:

دولت، مجلس و قوه قضائیه باید الگوی اخلاق، ادب و امانتداری باشند

 دولت، مجلس و قوه قضائیه باید الگوی اخلاق، ادب و امانتداری باشند

اراک - خبرگزاری مهر: نماينده ولي فقيه در استان مركزي و امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی ایران امروز بیش از هر زمان دیگری به آرامش، ادب و اخلاق نیازمند است گفت: دولت، مجلس و قوه قضائیه باید الگوی اخلاق، ادب و امانتداری باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه درمصلای اراک افزود: جامعه اسلامی ایران امروز بیش از هر زمان دیگری به آرامش، ادب، اخلاق و محیط سالم و پاک برای رشد فضائل اخلاق نیازمند است و باید این خصایص سرلوحه دولتمردان اسلامی قرار گیرد.

وی باتاکید بر اینکه نسل جوان برای این الگوسازی نیازمند است خاطرنشان کرد: بداخلاقی، توهین و تحقیر یکدیگر و هتک حرمت مومنین، کاری زشت و ناپسند است و باید از آن پرهیز شود و دولت، مجلس و قوه قضائیه باید با رعایت این موارد خدمتگزار مردم باشند.

 آيت الله دري نجف آبادي ماه مبارك رمضان را فرصت طلايي براي خودسازی برشمرد و اظهارداشت: این ماه ضیافت الهی فرصت انس با قرآن، قرائت دعاها، زيارت عاشورا و حضور پررنگ تر در نماز جمعه و جماعت است.

مردم نبايد كمك به فقيران و نيازمندان را در ماه مبارك رمضان را نیز فراموش کنند

نماينده ولي فقيه در استان مركزي اضافه كرد: مردم نبايد كمك به فقيران و نيازمندان را در ماه مبارك رمضان را نیز فراموش و مراكز علمي، آموزشي، ديني، فرهنگي و تبليغي بايد نسبت به اجراي برنامه هاي ديني و مذهبي در اين ماه مبارك بيشتر تلاش كنند.

وی وجود رهبري ديني را موجب حفظ و تقويت وحدت جهان اسلام و مسلمانان در برابر دشمنان عنوان کرد و گفت: اتحاد مسلمان براي مقابله با دشمن به ويژه اسرائيل غاصب و آمريكاي جنابتكار ضروري است.

امام جمعه اراک تصريح كرد: خواست و حركت فقيه عادل و رهبري ديني حفظ و تقويت وحدت جهان اسلام و مسلمانان براي برچيده شدن نظام سطه در دنيا، از بين رفتن استكبار جهاني و محو شدن اسرائيل غاصب از تاريخ جغرافيايي و سياسي است و با همين هدف بيداري اسلامي در منطقه ظهور و بروز يافت.

امام جمعه اراك اضافه كرد: سوريه، ليبي، تونس، يمن، عربستان و عراق به علت نداشتن يك رهبر ديني فقيه، عادل و آگاه به زمان شاهد بروز رخدادهاي غير انساني هستند.

وي تاكيد كرد: امروز اگر كشور مصر داراي فقيه و رهبري ديني بود، حادثه هاي آن به گونه اي ديگر رقم مي خورد و شاهد قتل و زخمي شدن افراد اين كشور نبوديم.


گراميداشت روز صنعت و معدن و روز قلم، محكوم كردن حمله ناو آمريكايي به هواپيماي مسافربري ايران در سال ۱۳۶۷، ياد و خاطره شهيد آيت الله دستغيب و روز ماليات نیز از جمله موضوعات مطرح شده در نماز جمعه امروزاراک بود.

کد خبر 2090506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha