۱۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۵:۵۲

در همایش روحانیون:

جنایتکاران مصری با کشتار شیعیان همه جنایتکاران را روسفید کردند

جنایتکاران مصری با کشتار شیعیان همه جنایتکاران را روسفید کردند

اراک - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با اشار به جنایات اخیر کوردلان نسبت به شیعیان مصر اشاره کرد و گفت: این جنایتکاران با کشتار شیعیان روی همه جنایتکاران را سفید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر،آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی٬ ظهر روز سه شنبه در همایش روحانیون شهرستان اراک در حسینیه شهدای بیت ایشان افزود: کشتار شیعیان بی‌گناه در مصر توسط عده‌ای تندرو و تکفیری، دل مسلمین عالم را به درد آورده است اما از حقوق بشر در حمایت از حقوق مسلمین و به ویژه شیعیان در هیچ مجمع بین‌المللی و ارگان حقوق بشری خبری نیست.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر آمادگی برای حضور درماه ضیافت الهی افزود: ماه های رجب وشعبان فرصت مناسبی برای آمادگی و حضور در ماه مبارک رمضان است و امید است که بهره کافی از این ماههای با برکت را برده باشیم.
 
وظیفه مبلغان دینی و علما و روحانیان دعوت از مردم برای حضوردر این ضیافت
 
آیت الله دری نجف آبادی بر بهره گیری از فیوضات این ماه با عظمت تاکید کرد و گفت: وظیفه مبلغان دینی و علما و روحانیان دعوت از مردم برای حضوردر این ضیافت است.
 
امام جمعه اراک پیامبر گرامی اسلام را صدر نشین این میهمانی الهی دانست واضافه کرد: خداوند بر ما منت گذارده که نعمت اهل بیت (ع) و قرآن واسلام را به ما داده است و باید قدرشناس این نعمت های الهی باشیم.
 
وی ضمن تاکید بر تبلیغ و ترویج فرهنگ و معارف اسلامی اضافه کرد: فرهنگ وقف نیز باید همچون دیگر دستورات دین در جامعه و بین افراد نهادینه شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در این همایش وقف را یکی از مهمترین منابع اقتصادی در دین اسلام دانست و گفت: برای داشتن درآمد مستمر و پایدار در استان تبلیغ دین باید موقوفات را گسترش دهیم.

از  اوایل انقلاب تا کنون وقف سالانه 200 موقوفه

حجت الاسلام آیت الله عباسیان با بیان اینکه میانگین موقوفات از اول انقلاب تا سال۸۸سالانه ۲۰۰موقوفه بوده است، افزود:‌در سال۸۹این میزان به ۸۰۰ موقوفه در سال۹۰، ۱۳۰۰موقوفه و ۹۱ به نزدیک دو هزار موقوفه در کشور رسیده و امیداست این میزان به همت و تلاش مبلغان در سال جاری افزایش چشمگیری یابد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی فرهنگ سازی در راستای ترویج فرهنگ وقف را ضروری دانست و اظهار داشت: همه افراد جامعه موظفند در جهت
گسترش فرهنگ وقف گام موثر بردارند.

وی در ادامه افزود: در شرایط کنونی شاید افراد توان مالی وقف ملک را نداشته باشند که در این صورت می توانند به صورت دسته جمعی زمینی را خریداری و وقف نمایند.

حجت الاسلام عباسیان سازمان اوقاف را یکی از نهادهای جمهور اسلامی و زیر نظر ولایت فقیه دانست و گفت: همه باید به منظور ترویج موقوفات و عمل به نیت واقف این اداره را همراهی کنند.

افراد می توانند به صورت دسته جمعی زمینی را وقف کنند

وی بحث موقوفات را یک بحث شرعی دانست و خاطرنشان کرد: همه باید به آن توجه داشته باشند و مطابق با نیت واقف از آن استفاده کنند.

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی همچنین خاطرنشان کرد: ۷۰روستای شهرستان اراک، شازند و خنداب از موقوفات حاج آقا محسن اراکی است که می تواند کمک خوبی برای انجام امور تبلیغی و دینی باشد.

وی ضمن تاکید بر اجرای نیت واقف و همکاری افراد با این اداره در راستای اجرای صحیح سنت حسنه وقف گفت: یک هزار هکتار از زمین های پتروشیمی، پالایشگاه و نیروگاه از اموال وقفی است که باید اجاره این زمین ها پرداخت شود که متاسفانه تاکنون این کار انجام نشده است.

گفتنی است همایش روحانیون شهرستان اراک٬ در آستانه ماه مبارک رمضان درحسینیه شهدای بیت امام جمعه اراک برگزار شد.

کد خبر 2088678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha