۸ تیر ۱۳۹۲، ۱۸:۱۱

مواد مخدر رتبه اول زندانیان استان مرکزی/ 35 درصد زندانیان به جرم مواد مخدر حبس شدند

مواد مخدر رتبه اول زندانیان استان مرکزی/ 35 درصد زندانیان به جرم مواد مخدر حبس شدند

اراک - خبرگزاری مهر: مواد مخدر این روزها رتبه دار بسیاری از جرائم و مشکلات شده است و به گفته مدیر کل زندانها و قدامات تامینی استان مرکزی، از بین جرایم زندانیان استان مرکزی مواد مخدر رتبه اول را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، خشایار جمشیدی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران افزود: 36 درصد زندانیان به جرم مواد مخدر محکوم به حبس می باشند.

وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد زندانیان استان در بدو ورود به زندان معتاد به مواد مخدر هستند، اظهارداشت: با اقدامات صورت گرفته در راستای پاکسازی زندانهای استان از حیث مواد مخدر زندانهای استان به پاکترین زندانهای کشور تبدیل شده اند.

جمشیدی با اشاره به اینکه 700 نفر از زندانیان هم اکنون تحت پوشش متادون درمانی قرار دارند، تصریح کرد: با اجرای طرح ترک سیگار از ماه مبارک رمضان سال گذشته تا کنون 98 درصد زندانیان استان مرکزی موفق به ترک سیگار شده اند.

مدیر کل زندانها وقدامات تامینی استان مرکزی یادآور شد: طرح ترک سیگار طی یکسال گذشته در زندانهای اراک، دلیجان، خمین، تفرش، محلات و ساوه با توزیع ادامسهای ترک سیگار اجرایی شده است.

 35 درصد زندانیان استان تحت پوشش خدمات روان درمانی

وی در ادامه از ارائه خدمات روان درمانی در زندانهای استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 35 درصد زندانیان استان تحت پوشش خدمات روان درمانی قرار دارند.

جمشیدی سهم زندانیان استان را از خدمات روان درمانی دو هزار و 139 نفر برشمرد و گفت: با تلاش صورت گرفته دو هزار و 587 نفر از این خدمات بهره مند شدند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیتهای صورت گرفته ستاد دیه اظهارداشت: ستاد دیه استان موفق شد در سال گذشته بستر آزادی 270 نفر را فراهم کند.

مدیر کل زندانها در مجموع بدهی این زندانیان را 19 میلیارد و 600 میلیون تومان برشمرد و گفت: 13 میلیارد و 900 میلیون تومان از این مجموع با اخذ رضایت شاکیان پرداخت شده و دو میلایارد و 520 میلیون تومان توسط ستاد دیه کشور پرداخت شده است.

جمشیدی یاداور شد: هم اکنون 150 نفر زندانی با مبلغ 20 میلیارد تومان در زندانهای استان به سر می برند.

کد خبر 2086322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha