۱۵ تیر ۱۳۹۲، ۲۱:۱۹

واکنش به خبر مهر/

تلاش برای رفع مشکل آب برخی روستاهای پلدختر/ کمبود اعتبارات شرکت آبفار

تلاش برای رفع مشکل آب برخی روستاهای پلدختر/ کمبود اعتبارات شرکت آبفار

خرم آباد - خبرگزاری مهر: به دنبال انتشار خبر مشکل آب آشامیدنی در برخی روستاهای پلدختر مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان از رفع این مشکل در روستای جلگه خلج و همچنین پیگیری برای حل این کمبود در دیگر روستاها خبر داد.

علیرضا کاکاوند با ارسال توضیحاتی به خبرگزاری مهر در رابطه با خبر مشکل آب شرب در برخی روستاهای پلدختر که از سوی امام جمعه این شهر مطرح شده بود، اظهار داشت: با توجه به فصل گرما، خشکسالیهای چند سال اخیر و همچنین محدود بودن منابع تامین آب در شهرستان پلدختر متاسفانه در برخی روستاها با مشکل افت فشار آب مواجه شده ایم.

وی همچنین بالارفتن مصرف آب در میان مشترکین، وجود انشعابات غیرمجاز، آبیاری باغات و مزارع به وسیله آب شرب توسط برخی کشاورزان را از دیگر دلایل مشکلات به وجود آمده برشمرد و بیان داشت: همه این عوامل دست به دست هم داده تا شاهد افت شدید فشار آب در برخی از روستاهای سطح شهرستان پلدختر باشیم.

پیگیری برای رفع مشکل آب شرب در روستاهای پلدختر

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان به برخی روستاهای درگیر با این مشکل اشاره کرد و افزود: روستای جلگه خلج که آب مورد نیاز آن از مجتمع آبرسانی چشمه کوثر تامین می شود و تعدادی از روستاهای تحت پوشش مجتمع آبرسانی واشیان از جمله روستاهایی هستند که با مشکل افت فشار آب مواجه شده اند.

کاکاوند به پیگیریهای انجام شده برای رفع این مشکل اشاره کرد و یادآور شد: با همت و تلاش شبانه روزی پرسنل شرکت آبفار لرستان کمبودها در مجتمع آبرسانی کوثر رفع شده است.

وی ادامه داد: همچنین مشکل در روستاهای تحت پوشش مجتمع آبرسانی "واشیان" نیز تا حصول نتیجه و رفع مشکل مردم در حال پیگیری است.

مشکلات شرکت آبفار در خدمات دهی به روستائیان

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان در ادامه سخنان خود به برخی مشکلات این شرکت برای آبرسانی به روستاها اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به محدودیت های استان و عدم زیرساخت مناسب در خصوص تامین منابع آب امیدواریم با رهنمودهای امام جمعه شهرستان پلدختر مبنی بر ترغیب مردم در راستای قانون مند شدن استفاده از آب و همچنین عدم استفاده از انشعابهای غیرمجاز و نصب کنتور شاهد حرکتهای موثر مردم در این زمینه باشیم.

کاکاوند همچنین با اشاره به مشکلات اعتباری در این زمینه خواستار پیگیری متولیان امر برای اختصاص اعتبار مناسب به امر آبرسانی به روستاهای استان شد و بیان داشت: از سوی دیگر پرسنل آبفار تمام تلاش خود را انجام خواهند داد تا مشکل منطقه از نظر آب آشامیدنی رفع شود.

هشدارهایی که جدی گرفته نشد/ کمبود اعتبار کار دست آبفار داد

این سخنان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان در حالی مطرح می شود که پیش از این نیز این مسئول در سخنانی با هشدار دادن نسبت به مشکل کمبود آب شرب در برخی روستاهای استان قبل از آغاز فصل گرما، خواستار پیگیری مسئولان برای تامین اعتبارات لازم برای انجام خدمات آبرسانی توسط این شرکت شده بود.

کاکاوند در این رابطه گفته بود که درسال 91 درصد بسيار کمي یعنی حدود 18درصد از اعتبارات مصوب شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان تخصيص داده شده و همین امر موجب مشکلاتی برای این شرکت شده است.

وی به بدهی 120ميليارد ريالی این شرکت به پيمانکاران، مشاورين و ... اشاره کرده و نسبت به اختلال در روند آبرسانی در فصل گرما هشدار داده بود.

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب روستايي لرستان همچنین گفته بود که شرکت آبفار لرستان بیش از 2.6 میلیارد تومان طلب از مشترکین دارد که اگر این مطالبه وصول شود می توان بخشی از پروژه های آبرسانی روستایی استان را به سرانجام رساند.

کمبود اعتبارات در شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان به گونه ای است که حتی برخی شنیده ها حکایت از عدم پرداخت حقوق اکيپ هاي اتفاقات و تعميرات و رانندگان تانکرهاي سيار آبرساني دارد.

با این تفاسیر به نظر می رسد مشکلات کمبود آب شرب در برخی روستاهای لرستان در فصل گرما که پیش از این از سوی متولیان امر پیش بینی شده بود در حال وقوع است که باید هر چه سریعتر برای آن چاره اندیشی شده و مدیریت اجرایی استان به یاری متولیان امر در شرکت آبفار لرستان بیاید.

کد خبر 2091430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha