۲۳ تیر ۱۳۹۲، ۱۵:۴۷

گزارش مهر/

ترکیب ناقص مس کرمان و نگرانی هواداران تیم/ اختلافات خانوادگی خط دفاع را مختل کرد!

ترکیب ناقص مس کرمان و نگرانی هواداران تیم/ اختلافات خانوادگی خط دفاع را مختل کرد!

کرمان - خبرگزاری مهر: مس کرمان در حالی به شروع بازیهای لیگ برتر نزدیک می شود که یکی از پر حاشیه ترین دوران نقل و انتقالات سالهای اخیر خود را پشت سرگذاشته است و متاسفانه با وجود هشدارهای کارشناسان و رسانه ها مس کرمان با مشکلات فراوان در حال گام نهادن به لیگ برتر فوتبال است مشکلاتی که بیش از گذشته در خط دفاع خودنمایی می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، اوایل تابستان بود که مشکلات و حواشی مس کرمان پس از انتشار خبرهایی در خصوص عدم تمدید قرار داد بازیکنان تاثیر گذار فصل گذشته حواشی مس کرمان به اوج خود از سوی دیگر سوکت کامل بر باشگاه حکم فرما بود و این زمان دقیقا زمانی بود که سایر تیمها شاه ماهی های لیگ برتر را یکی پس از دیگری صید می کردند و مس نظاره گر بازار نقل و انتقال بود.

در همین ایام بود که سرمربی مورد علاقه کرمانی ها اعلام کرد که با شرایط موجود در تیم نمی ماند و اینگونه بود که لوکا بوناچیچ نیز از کرمان به اصفهان رفت و باشگاه مس پس از چند روز اعلام کرد که مجتبی تقوی را به عنوان سرمربی مس کرمان انتخاب کرده است. هواداران مس کرمان که طی سالهای اخیر به جز فصل اویل فصل گذشته شاهد حضور مربیان سطح اول فوتبال ایران از جمله قلعه نوعی، مظلومی، بوناچیچ و حتی مرفاوی بودند به یکباره با اسمی مواجه شدند که آنها را به یاد نتایج ضعیف سایپا  در فصل گذشته می انداخت حتی مقایسه جایگاه تیم سایپا با مس کرمان نیز نشان می داد که نگرانی هواداران نمی تواند بیجا باشد اگر نگاهی به کارنامه مربیان سابق کرمان کنید هر کدام حداقل یک تیم را در لیگ برتر ایران قهرمان کرده اند اما...

در کنار ادامه روند بی خبری از مجموعه مس کرمان به یکباره باشگاه مس کرمان سکوت را شکست و وارد فصل نقل و انتقالات شد تیمی که تا کنون 14 بازیکن فصل گذشته را از دست داده است شروع به جذب بازیکنانی کرد که هیچ یک بمبی رسانه ای محسوب نمی شدند حتی در لیست اسمی بازیکنان تاثیر گذار از نیز هواداران نیز نبودند.

بهترین بازیکن های تیمها درجه سوم

جذب نفراتی که از دیدگاه مدیران باشگاه جزو نفرات برتر فصل گذشته تیمهای خودشان بودند اما این تیمها نه در بالای جدول بلکه اکثر از تیمهای پائین جدولی لیگ برتر فانوس به دستان و یا تیمهای دسته اول بودند به واقع مس کرمان به هیچ عنوان نتوانست یارگیری مناسبی انجام شده و یا حتی بازیکنان فصل گذشته را حفظ کند. کار به جایی رسید که حتی تقوی نیز از این مسئله سخن می گوید که بازیکنان مورد نظرش در لیست نهایی جذب شده های تیم حضور ندارند و لیستش به صورت کامل جذب نشده اند.

مس به دنبال حریف می گردد/ انتقادهایی که به واقعیت تبدیل شد

در حالیکه اکنون بسیاری از تیمهای لیگ برتری که حریف مس کرمان در فصل آتی هستند تمرینات خود را پشت سرگذاشته اند و در حال برگزاری بازی های تدارکاتی و اردوهای خارج از کشور هستند مس کرمان در به در به دنبال تیمی لیگ برتری است که با مس بازی تدارکاتی برگزار کند! در واقع زمان در مس کرمان به دلیل دیر عمل کردن در بازار نقل انتقال از دست رفت.

نکته جالب توجه اینکه رسانه ها از همان روزهای نخست بارها در این خصوص هشدار دادند اما تمام این هشدارها به پای انتقادهای یک سویه گذاشته شد و به آنها بی توجهی شد.

امروز پس از از دست رفتن تمام بازیکنان مطرح فوتبال ایران خود مسئولان باشگاه و کار فنی نیز اقرار دارند که تیم قوی نیست و باید با یکدلی مشکلات راحل کرد و زمان از دست رفته و حریف ما زمان شده است!

همدلی یا انداختن توپ در زمین هواداران

در این میان کسی پاسخگوی این مساله نیست که چرا از روز اول برای جذب بازیکنان با دقت و قدرت وارد عمل نشده ایم که حالا که اهرمها و مهره های اصلی فوتبال به تیمهای دیگر پیوسته اند بخواهیم توپ را در زمین هواداران  بیندازیم و از همه بخواهیم یک دل باشیم.

هر چند یکدلی و همراهی یک مجموعه برای به نتیجه رسیدن امری ضروری است اما مسئله اصلی این است چرا کم کاری خود را پشت سر این واژه زیبا پنهان می کنیم.

چگونه بازیکنی مانند شجاع خلیل زاده که از هیچ در کرمان به اوج رسید اینگونه و درحالیکه با باشگاه قرارداد دارد به سادگی تیم را ترک می کند و به تیمی می رود که برای نقل و انتقالات برنامه داشت و در این میان کسی نتوانست کاری انجام دهد.

چرا بازیکنانی در تکریب دفاعی مس جذب شدند که درنهایت گفته شد به دلیل مشکلات خانوادگی قادر به حضور در مس کرمان نیستند و یا مصدوم هستند؟

در اینجا بحث از یک تیم حرفه ای در لیگ برتر فوتبال کشور است تیمی که سابقه حضور در لیگ باشگاههای آسیا را یدک می کشد در چنین تیمی اصولا جایی برای بهانه هایی همچون مشکل خانوادگی وجود ندارد.

پای لنگ خط دفاعی مس کرمان/ بمبی که فقط چاشنیش ترکید

اما از همه مهمتر ترکیب ناقص مس کرمان است مس هر چند سعی کرد با جذب ادینهو به قولی بمبی را در لیگ نقل و انتقالات بترکاند اما با از دست دادن خلیل زاده و دو مدافعی که در فصل نقل و انتقالات جذب کرده بود اما از دستشان داد! امروز ترکیب دفاعی کاملا ناقصی را پیش رو داد و حتی بازیکنی در حد نیمکت ذخیره برای پر کردن ترکیب مس در خط دفاعی وجود ندارد.

با چنین شرایطی انتهی هفته گذشته حتی برخی هواداران مس کرمان نیز در تمرینات مس زبان به اعتراض گشودند و مهدی محمدی مربی مس نیز تمرینات تیم را ترک کرد و ناصر کهندل سرپرست تیم نیز گفته می شود به دلیل دندان درد در باشگاه حضور ندارد.

مجتبی تقوی نیز از وضعیت کنونی مس کرمان راضی به نظر نمی رسد وی حتی اینگونه بیان می کند که به دلیل تاخیر در انجام تمرینات و عدم انجام بازی تدارکاتی تیم با مشکل مواجه شده است.

وی نیز همه را به هم دلی دعوت می کند و هر چند از انتقاد از وی در کرمان گلایه ندارد اما در تلاش است بتواند با کسب نتایج مطلوب خودش جایگاه مناسبی بین هواداران برای دوران کاری در مس کرمان ایجاد کند.

وقتی که سر مربی آستینها را بالا زد

وی اما مشکلش در مس کرمان را دیر دور هم جمع شدن بازیکنان می داند و اینکه زمانی برای هماهنگی بین بازیکنان نبوده است و می گوید که به دلیل کندی روند جذب بازیکنان حتی با اجازه باشگاه سعی کرده در این خصوص تاثیر گذار باشد.

مس نسبت به فصل قبل 70 درصد قویتر شده است!

مدیرعامل باشگاه نیز از هواداران تیم می خواهد که کمی صبوری کنند و البته در اظهار نظری عجیب می گوید که تیم مس کرمان نسبت به سال گذشته 70 درصد قوی تر شده است.

ناصر شهبازی هم مس را تیمی می داند که می تواند در کنار هم نتیجه بگیرد و سهمیه کرمان را در لیگ برتر حفظ کند.

وی در خصوص خط دفاعی نیز وعده می دهد که به زودی مشکل خط دفاعی را حل می کند و اینکه به هیچ وجه با انتقال خلیل زاده به سپاهان موافق نیست.

در اینجا باید به این نکته اشاره کرد که مس کرمان سالهاست در لیگ برتر حضور دارد و در تمام این سالها توانسته بازیکنان سطح اول را در ترکیب خود وارد کند و آنها را حفظ کند بازیکنانی که حتی از استقلال و پیروزی به مس آمدند و دوران طلایی را طی کردند.

آقایان مس سالهاست در لیگ برتر بازی می کند

برخی اینگونه سخن می گویند که بازیکنان حاضر به حضور در مس کرمان نیستند و ترجیح می دهند که در تیمهای دیگر بازی کنند اما در این میان کسی پاسخگو نیست که طی سالهای گذشته چگونه دهها بازیکن لیگ برتری و با کیفیت بین المللی در ترکیب این تیم حضور داشتند و بهترین نتایج را نیز کسب کردند.

مسئولان مس مراقب سوء استفاده گر ها باشند/ مس کرمان روابط عمومی قوی ندارد اما حاشیه ساز هم نمی خواهد

با تمام این تفاسیر رسانه ها و هواداران مس اگر آنگونه که مدیران مس می گویند این تیم قوی شده و نتایج مطلوبی کسب کنند تمام قد پشت این تیم خواهند ایستاد و به مدیران نیز دست مریزاد خواهند گفت اما اگر نتایج تیم ضعیف باشد در این میان تنها سهمیه شرق کشور در لیگ برتر فوتبال با خطر جدی مواجه خواهد شد.

از سوی دیگر خلاء جدی در بحث اطلاع رسانی در مس وجود دارد در واقع جای یک مسئول روابط عمومی قوی که با تجربه و درایت خود بتواند ابهامات موجود را بر طرف کند در مس بسیار خالی است.

آقای مدیرعامل این اخطار را جدی بگیرید

در میان به صورت جدی نسبت به نزدیک شدن برخی عناصر که در گذشته نیز خود را در این قالب به باشگاه نزدیک کردند هشدار می دهیم زیرا مس با وجود حواشی که هم اکنون در اطراف خود دارد نیاز به حاشیه سازانی جدید ندارد.

مدیریت باشگاه باید از هم اکنون فکری به حال یک مسئول روابط عمومی مستقل از رسانه ها بکند و با انتخابی فردی بی طرف و غیر وابسته به برخی رسانه های حاشیه ساز و حتی مستقل به سمتی پیش برود که ابهامات موجود را به حداقل برساند و سعی کند با مدیریت خود آرامش را به مس باز گرداند.

 

 

کد خبر 2096664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha