۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۴۸

تکواندو قهرمانی جهان – مکزیک

توزیع 64 مدال بین 20 کشور/ بانوان ایرانی در مکان سی و چهارم

توزیع 64 مدال بین 20 کشور/ بانوان ایرانی در مکان سی و چهارم

بیست و یکمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان در حالی روز گذشته در مکزیک به پایان رسید که از میان 134 کشور شرکت کننده تنها 20 کشور موفق به کسب مدال شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابتهای تکواندو در مسابقات قهرمانی جهان در هشت وزن مردان و زنان برگزار می شود که 64 مدال طلا ، نقره و برنز توزیع می شود. در جام بیست و یکم تنها 20 کشور در کسب این تعداد مدال سهیم بودند. کره جنوبی با 6 طلا ، 3 نقره و یک برنز در مجموع با 10 مدال بیشترین سهم را داشت و عنوان قهرمانی را در هر دو بخش به خود اختصاص داد.
 
کشورهای کوبا و مکزیک نیز هر کدام 5 مدال کسب کردند. کوبا با دو طلا و سه برنر در جدول توزیع مدالها دوم است و مکزیک با یک طلا ، یه نقره و یک برنز در جای سوم ایستاد. روسیه هم در دوره عملکرد خوبی داشت و 4 مدال(یک طلا ، دو نقره و یک برنز) در جای چهارم ایستاد و تیم ملی ایران هم به سه مدال ، یک طلا و دو نقره خانه پنجم جدول را به خود اختصاص داد.
 
کشورهای فرانسه (یک طلا ، سه برنز)، آلمان(یک طلا ، دو برنز) ، تایلند (یک طلا ، یک برنز)، استرالیا ، گابن و چین تایپه (هر کدام یک طلا) چین(یک نقره و یک برنز) ، کراوسی(یک نقره و یک برنز) ، اردن و ژاپن(هر کدام یک نقره) ، اسپانیاو تونس(هر کدام سه برنز) آذربایجان و اسلوونی (هرکدام دو برنز) برزیل ، کانادا ، مصر ، سنگال ، صربستان ، سوئیس و سوئد (هر کدام یک برنز) دیگر کشورهایی بودند که از مجموع مدالها سهمی داشتند. 
 
اما رده بندی تنهایی تیم ها بر اساس امتیاز صورت گرفت. به این صورت که حضور در جدول یک امتیاز ، هر پیروزی یک امتیاز ، مدال طلا 7 ، نقره 3 و برنز یک امتیاز ، که در جدول امتیازی هم در بخش مردان کره جنوبی 60 امتیاز کسب کرد و ایران 48 امتیاز و مکزیک میزبان 47 امتیاز و عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. نکته جالب اینکه نزدیک به 30 کشور در مجموع مردان و زنان هیچ امتیازی از پیروزی کس نکردند. 
 
در بخش بانوان کره جنوبی با 61 امتیاز قهرمان شد ، روسیه با 32 امتیاز در جای دوم ایستاد و فرانسه با 29 امتیاز سوم شد.تیم چهار نفره بانوان کشورمان با تنها هشت امتیاز کسب کرد و در ردیف 34 ایستاد.
 
اما در این دوره خیلی از ستارگان تکواندو جهان توفیقی کسب نکردند. "ثروت تازگل" از ترکیه ، "گونزالس" و "گارسیا" از اسپانیا ، "مولفتا" از ایتالیا ، "استیون و مارک لوپز" از آمریکا ، "محمد لوتالو" از فرانسه ، "آرون کوک" انگلیسی و "مارتین استامپر" آلمانی از نامدارانی بودند که با واژه شکست آشنا شدند.
 
در میان قهرمانان دوره قبل در بخش مردان تنها" لی دائه هوون" موفق شد در وزن سوم مدال طلای دوره قبل خود را در مکزیک تکرار کند. او ستاره  این مسابقات نیز شناخته شد. در بخش بانوان هم "اولگا اوانا" ستاره مسابقات شد.
 
"لئوناردو باسیله" از ایتالیا جایزه بازی جوانمردانه را در بخش مردان و "آنا زانوویچ" از کرواسی در بخش بانوان همین عنوان را کسب کرد. در بخش مردان  "این یونگ " مربی کره ای تیم مکزیک و در بخش بانوان باوارل" مربی فرانسه عنوان بهترین مربی را از آن خود کردند. ضمن اینکه شهرام اربابی از ایران ، "رونالد کمپوس" از فیلی پین ، "سگاندو" از مکزیک ، عبدالهاک چبیبی"از بلژیک و "کریستوفر کادلینگ" از انگلستان به عنوان 5 داور برتر مسابقات معرفی شدند.
 
بیست و یکمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان به مدت هفت روز در مکزیک برگزار شد و تیم ملی ایران با کسب یک مدال طلا توسط بهنان اسبقی و دو نقره مستعان و مردانی به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کرد.
 
 
کد خبر 2102572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha