۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۰۹

تکواندو قهرمانی جهان - مکزیک

شکست نمایندگان کره در مبارزات رودرو با ایرانی‌ها

شکست نمایندگان کره در مبارزات رودرو با ایرانی‌ها

اعضای تیم ملی تکواندو کشورمان در بیست و یکمین دوره رقابتهای قهرمانی جهان 5 بار مقابل حریفان کره‌ای مبارزه کردند که حاصل آن سه پیروزی و دو شکست بود. 

به گزارش خبرنگار مهر، در جریان این دوره از مسابقات که در پائوبلا مكزيك برگزاری شد تكواندوكاران ايران و كره جنوبي دو قطب بزرگ تكواندو جهان در مجموع 5 بار رودرروي هم قرار گرفتند كه حاصل اين تقابل سه پيروزي براي نمايندگان كشورمان و دو برد براي تكواندوكاران كره اي بود. در نخستين روز اين رقابتها، هادي مستعان در فينال وزن دوم به مصاف " چا تائه مون" رفت و در يك مبارزه پر افت و خيز با حساب 9 بر 8 نتيجه را به حريف واگذار كرد و نقره گرفت.
 
در روز دوم بهنام اسبقي با رسيدن به بازي نهايي موفق شد در آخرين پيكارش "كيم هون" را 5 بر4 مغلوب كند تا هم طلا بگيرد و هم حساب بازي مستقيم تكواندوكاران دو كشور را به تساوي بكشاند. در روز پنجم رقابتهاي جهاني، مهدي خدابخشي نماينده وزن هفتم كشورمان در همان پيكار نخست موفق شد 18 بر 8 " شين يونگ" را شكست دهد و ضمن حذف او، حساب مبارزه مستقيم دو كشور را دو بر يك به نفع تیم ملی تغییر دهد.
 
" لی دائه هون" سرگروه تیم ملی کره جنوبی روز ششم توانست با نتیجه 14 بر 3 از سد محمد خمسه بگذرد و نتیجه دیدار مستقیم را به تساوی دو بر دو برساند. و بالاخره در آخرین روز بازیها و در وزن ششم، تکواندوکاران این دو کشور یک بار دیگر مقابل هم قرار گرفتند، مبارزه ای که یک سوی آن امید عمیدی قرار داشت و سوی دیگر چو یو جین با 25 ساله که بواقع مسن ترین بازیکن تیمش بود قرار داشت. برنده این مبارزه که 36 امتیاز در آن رد وبدل شد، عمیدی بود که پیش از اتمام وقت قانونی 24 بر 12 صاحب برتری شد تا در نهایت تکواندو ایران در دیدارهای مستقیم برنده باشد.
 
در مجموع این 5 مبارزه 106 امتیاز در تابلوی نتایج ثبت شد که سهم تکواندو کاران ایران 59 امتیاز تکنیکی و سهم تکواندوکاران کره جنوبی 47 امتیاز تکنیکی بود. 
 
این دوره از مسابقات با حضور 872 تکواندوکار از 134 کشور در مکزیک برگزار شد و در نهایت کره جنوبی قهرمان شد و تیم ملی کشورمان نیز عنوان نایب قهرمانی را بالاتر از مکزیکی ها کسب کرد. 
کد خبر 2102659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha