۷ مرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۲۸

انصاری خبر داد:

16 روز آلودگی متوالی/ ذرات معلق داخلی وخارجی عامل آلودگی هوای کلان شهر اراک

16 روز آلودگی متوالی/ ذرات معلق داخلی وخارجی عامل آلودگی هوای کلان شهر اراک

اراک - خبرگزاری مهر: کلان شهر اراک امروز در حالی شانزدهمین روز متوالی در آلودگی هوا را پشت سر می گذارد که شاخص كيفيت هواي این شهردر این روز نیز در مرز هشدار قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار مهر عامل آلودگی هوا را ذرات معلق دانست و افزود: ذرات معلق خارجی و وارداتی و از طرفی ذرات معلق کویر میقان عامل آلودگی است.

امیر انصاری با اشاره به آلودگی ذرات معلق اظهارداشت: ذرات معلق وارداتي و فرامنطقه اي با قطر ۱۰ ميكرون از استان هاي غربي و كشورهاي همسايه به اراك منتقل می شود و ذرات معلق با قطركمتر از دو و نيم ميكرون بيشتر منشاء منطقه اي و كشوري دارد و بخشي از آن به دليل وزش بادهاي شرقي - غربي روز گذشته در اراك و انتقال ريزگردهاي كويرميقان به فضاي اين شهر است.

وی ميانگين غلظت آلاينده را كمتر از دو و نيم ميكرون در هواي اراك در ۲۴ ساعت اخير ۳۵ ميكروگرم بر متر مكعب گزارش  کرد و گفت: غلظت آلاینده ها فراتر از حدمجاز یعنی بیشتر از ۳۰ ميكروگرم بر متر مكعب است.

مردم كلانشهراراك از ابتداي سال جاري تاكنون ۷۲ روزب در شرايط ناسالم نفس کشیدند و شنبه هفته جاری نیز ششمین تجمع آلودگی را برگزار کردند.

 

کد خبر 2106609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha