۱۰ مرداد ۱۳۹۲، ۴:۲۰

هفته دوم لیگ برتر؛

دایی خوشبخت می‌شود یا لوکا خوشحال/ فولاد و نفت در خانه برد می‌خواهند

دایی خوشبخت می‌شود یا لوکا خوشحال/ فولاد و نفت در خانه برد می‌خواهند

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: هفته دوم رقابتهای لیگ برتر درحالی روز جمعه با برگزاری سه بازی به پایان می‌رسد که پرسپولیس در خانه ذوب‌آهن در اندیشه رسیدن به پیروزی است، هرچند میزبان اصفهانی هم در اندیشه رسیدن به نخستین پیروزی خود در لیگ سیزدهم و جبران ناکامی در بازی اول است.

به گزارش خبرنگار مهر، روز دوم از هفته دوم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور جمعه شب با برگزاری سه مسابقه به پایان می‌رسد. در تهران دو تیم برنده هفته نخست رقابت شاگرد و استاد را برگزار می‌کنند، در اهواز دو بازنده هفته نخست برای فرار از جمع قعرنشینان به میدان می‌روند و در اصفهان پرسپولیس مهمان تیمی است که می‌خواهد نخستین پیروزی‌اش در لیگ سیزدهم را با هدایت بوناچیچ بدست آورد. در زیر به بررسی این دیدارها می‌پردازیم:

نفت تهران - صبای قم
تیم جوان شده نفت تهران با هدایت یحیی گل‌محمدی در هفته نخست لیگ برتر توانست سه امتیاز ارزشمند از زمین فجرسپاسی به‌دست آورد. آنها در این هفته میزبان صبای قم هستند. تیمی که در خانه ملوان را با ضربه پنالتی گلزن‌ترین بازیکن تاریخ لیگ برتر یعنی رضا عنایتی مغلوب کرد. این بازی جنگ دو تیم سه امتیازی است که برنده آن می‌تواند حتی شانس صدرنشینی لیگ برتر در پایان هفته دوم را داشته باشد.

البته نکته جالب دیگر این بازی رویارویی شاگرد و استاد است. گل‌محمدی که در تیم ملی شاگرد مایلی کهن بوده است، علاوه بر رویارویی با استاد خود، باید مقابل صبایی قرار بگیرد که فصل پیش در میانه راه و برای حضور در جمع کادر فنی پرسپولیس وداع غیر منتظره‌ای با آن داشت. باید دید در این بازی که نبرد استاد و شاگرد و نفرات باتجربه صبا و جوانان نفت است کدام تیم می‌تواند به پیروزی دست یابد، باتجربه‌ها یا جوان‌ترها...

فولاد خوزستان - فجر سپاسی شیراز
یکی از نمایندگان ایران در آسیا در هفته نخست لیگ برتر در اصفهان شکست تلخی را مقابل سپاهان تجربه کرد، بازی که بار دیگر با از دست دادن پنالتی توسط بازیکنان فولاد شانس این تیم برای جبران ناکامی از دست رفت. آنها در این بازی میزبان فجرسپاسی هستند که هفته پیش در خانه مغلوب نفت شد و نمی‌خواهند در جنگ بازنده‌ها بار دیگر امتیاز از دست بدهند.

فولاد که فصل پیش با حسین فرکی عملکرد بسیار خوبی در لیگ برتر داشت در اندیشه جبران شکست بازی گذشته و بازگشت به مسیر موفقیت است. آنها که پس از قهرمانی در لیگ چهارم تجربه بسیار تلخی در لیگ قهرمانان آسیا داشتند، به خاطر اینکه بار دیگر در رقابتهای آسیایی ناکام نباشند، باید در لیگ عملکرد بهتری داشته و با روحیه مضاعف خود را برای حضور در آن مسابقات آماده کنند.

در سوی دیگر میدان هم فجرسپاسی قرار دارد که پس از سال‌ها با هدایت پیروانی در لیگ برتر به میدان می‌رود. این مربی که هفته پیش آماج شدید انتقادات مردم شیراز قرار گرفت، می‌بایست برای مقابله با این انتقادات در بازی روز جمعه حداقل یک امتیاز به دست آورد. حال باید دید در این روزهای گرم طاقت فرسای اهواز فولاد می‌تواند نخستین امتیاز یا اولین پیروزی‌اش در لیگ برتر را به دست آورد و یا فجر با گرفتن امتیاز از میزبان قدرتمندش، با شرایط بهتری لیگ را ادامه خواهد داد.

ذوب‌آهن اصفهان - پرسپولیس
جدایی پر حرف و حدیث پیام صادقیان از ذوب‌آهن و رویارویی او با تیم پیشین، قطعا یکی از حاشیه‌های اصلی بازی ذوب‌آهن با پرسپولیس خواهد بود. ذوب‌آهنی‌ها که روزهای بسیار سختی در لیگ گذشته تجربه کرده و لیگ امسال را با یک شکست غافلگیر کننده مقابل صنعتی در اهواز آغاز کردند. آنها در بازی جمعه با تمام توان در نخستین دیدار خانگی خود به میدان خواهند رفت تا بتوانند با کسب امتیاز و یا پیروزی شیرین مقابل پرسپولیس، از تکرار شکست‌های متوالی در ابتدای فصل جلوگیری کنند، اتفاقی که فصل گذشته برای این تیم رخ داد و آنها را حتی به پرتگاه سقوط هم نزدیک کرد.

همچنین لوکا بوناچیچ در اولین رویارویی با هواداران ذوب‌آهن نمی‌خواهد سرافکنده شود، به همین دلیل تمام برنامه‌های تاکتیکی‌اش را برای پیروزی تیمش مقابل پرسپولیس به کار خواهد بست، تیمی که در هفته نخست برد ارزشمندی را مقابل تراکتورسازی تبریز به دست آورد و برای اینکه شانس صدرنشینی در پایان هفته دوم را داشته باشد، به فکر گرفتن دومین سه امتیازش در لیگ سیزدهم در دیار زاینده رود است.

پرسپولیسی‌ها در روزهایی که مشکلات بسیاری با دو تیم اصفهانی دارند - یکی به خاطر اتفاقات رخ داده بین دهنوی و سپاهان و دیگری شکایت ذوب‌آهن به کمیته انضباطی مبنی بر تخلف پرسپولیس در استفاده از صادقیان - باید از یک سو با این حاشیه‌ها بجنگند، از سویی دیگر در این بازی سخت خارج از خانه به فکر از دست ندادن امتیاز و حضور در جمع مدعیان لیگ برتر باشند.

شاگردان علی دایی با تکیه بر انگیزه و توانایی جوانی خود و استفاده از تجربیات نفرات مطرحی همچون حسینی، سیدصالحی و ... با اندیشه پیروزی وارد زمین فولادشهر می‌شوند، جایی که ممکن است حتی روی سکوها هم تماشاگران این تیم بیش از ذوب‌آهنی‌ها باشند.

پیروزی در این بازی شروع بسیار خوب و رویایی برای پرسپولیس و سرمربی آن علی دایی است اما شکست می‌تواند شرایط تلخی را برای سرخپوشان تهرانی ایجاد کند اما روزهای بهتری را برای تیم ذوب‌آهن اصفهان رقم خواهد زد.

برنامه کامل دیدارهای روز دوم از هفته دوم رقابتهای لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
جمعه - 11/05/92
* فولاد خوزستان - فجرسپاسی شیراز، ساعت 22، ورزشگاه حافظیه شیراز
* نفت تهران - صبای قم، ساعت 22، ورزشگاه دستگردی تهران
* ذوب‌آهن اصفهان - پرسپولیس، ساعت 22:15، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

کد خبر 2107041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha