۱۶ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۱۲

یک نماینده مجلس:

نجفی گردش نخبگان در آموزش و پرورش را پیگیری کند/آموزش و پرورش نیاز به فضای جدید دارد

نجفی گردش نخبگان در آموزش و پرورش را پیگیری کند/آموزش و پرورش نیاز به فضای جدید دارد

یک نماینده مجلس از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش خواست تا در صورت تصدی وزارت آموزش و پرورش، گردش نخبگان در این وزارتخانه را پیگیری کند.

به گزارش خبرنگار مهر، کمال علیپور نماینده قائمشهر در جلسه نمایندگان تشکلهای علمی، صنفی و سیاسی معلمان که شب گذشته برگزار شد، گفت: من از جمله افراد اصولگرای مجلس هستم که بالطبع به روحانی رای نداده ام اما هنگامیکه ایشان بحث اعتدال را مطرح کردند سعی کردم تا با سایر نمایندگان اصولگرا برای رای دادن به کابینه دولت یازدهم به توافق برسیم.

وی افزود: درحال حاضر کشور برای مدیریت نیاز به افرادی دارد که برنامه‌محور باشند، چرا که تصمیمات خلق‌الساعه جوابگو نیست و نجفی از افراد برنامه‌محور کشور است.  

علیپور با بیان اینکه بسیار امیدوار هستیم که کابینه روحانی در مجلس رای بیاورد، ادامه داد: به اعتقاد من مهندسی ارزش یکی از برنامه‌هایی است که در برنامه نجفی دیده شده و با بازمهندسی کارها و گردش نخبگان در آموزش و پرورش، بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

در ادامه این جلسه محمد حسن نژاد نماینده جلفا و مرند گفت: در وزرای پیشنهادی کابینه روحانی به جز یکی- دونفر همگی افراد  سوابق خوب علمی و اجرایی دارند و در نظرسنجی هایی که در بین نمایندگان مجلس انجام شده، گمان نمی کنم که وزرای پیشنهادی مشکلی برای کسب رای داشته باشند.

همچنین فرج کمیجانی - دبیرکل مجمع اسلامی فرهنگیان با بیان اینکه خدمات ارزنده نجفی را در طول سالهایی که در آموزش و پرورش حضور داشت، شاهد بودیم.

آموزش و پرورش آبستن مشکلات فراوانی است

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش همواره آبستن مسائل و مشکلات فراوانی بوده است، گفت: این مشکل و هزاران مشکل دیگر همواره گریبان آموزش و پرورش را گرفته است و برای برون رفت از این مساله باید یک عزم ملی شکل گیرد و در این میان وزیر به عنوان تاثیرگذارترین منشا اثر می‌تواند تصمیماتی را اتخاذ کند.

دبیرکل مجمع اسلامی فرهنگیان ادامه داد: آرزوی فرهنگیان، داشتن شیخ‌الوزرا در آموزش و پرورش بوده که در هیئت دولت جایگاه داشته باشد و از این منظر نجفی گزینه بسیار مناسبی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش است.

وی افزود: اگر آموزش و پرورش را دوست داریم و می‌خواهیم در مسیری حرکت کند که در آن میلیونها معلم با شور و نشاط برنامه‌ها را مدیریت کرده و ایده‌پردازی کنند، باید بدانیم که برای چنین برنامه‌هایی باید در راس آن وزیری قرار گیرد که آموزش و پرورش را به خوبی بشناسد.

نخستین گام در هر انقلابی، انقلاب فکری است

محمدی، نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه طی سخنانی گفت: اولین گام در ایجاد هر انقلاب، انقلاب فکری است، اما با توجه به اینکه پس از پیروزی انقلاب با جنگ تحمیلی و انواع تحریم‌ها و ترورها مواجه شدیم، از لحاظ فرهنگی و اقتصادی با مشکلاتی مواجه شدیم، لذا آن‌گونه که در تعریف یک انقلاب آمده، نتوانستیم پس از انقلاب فکری و سیاسی، سایر بخش‌های انقلاب از جمله اقتصادی و اجتماعی را طی کنیم.

به گفته وی، به ‌رغم وجود چنین مشکلاتی می‌توان با مدیریت، از تمام امکانات در جهت پیشرفت و توسعه استفاده کرد. بر همین اساس باید بحث فقر اقتصادی در تمام جامعه به ویژه جامعه فرهنگیان مورد توجه قرار گیرد.

آموزش و پرورش نیاز به فضای جدید دارد

همچنین علیرضا هاشمی، نماینده سازمان معلمان اظهار کرد: نجفی در میان فرهنگیان در گذشته و امروز از جایگاه خوبی برخوردار است و معتقدیم با توجهی که مجلس به آموزش و پرورش دارد، می‌تواند با رای قاطع آنها وارد وزارت آموزش و پرورش شود.به دلیل دیدگاه‌های روشن و تاثیرگذار وی، از نظر سازمان معلمان باید به مشکلات آموزش و پرورش توجه کرد، چرا که آموزش و پرورش همواره طی چند سال گذشته در قبضه گروه خاصی بوده است.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش نیاز به روح و فضای جدید دارد تا از این لختگی خارج شود.

نورعلی عباس‌پور، نماینده کانون مدرسان دانشگاه فرهنگیان و مدرس این دانشگاه نیز اظهار کرد: با آمدن نجفی آزمون و خطاها به حداقل رسیده و با کمک تجارب گذشته می‌توان برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام داد.

وی گفت: قطعا تجارب گذشته نجفی مد نظر خواهد بود، ضمن آنکه به فضای نقادی در آموزش و پرورش احترام گذاشته خواهد شد تا از تصمیمات خلع‌الساعه به دور باشد.

اسماعیلی، کارشناس ستاد آموزش و پرورش نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بود.

او  ابراز امیدواری کرد که پس از این آموزش و پرورش به سمت بهبود کیفیت حرکت کند و برنامه‌های آن خردمندانه ادامه داشته باشد؛چرا که با برنامه‌ریزی و پشتوانه علمی و استفاده از نظر کارشناسان، حضور نجفی پایانی بر خودشیفتگی‌ها و خودرایی‌ها باشد.

کد خبر 2111841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha