۲۳ مرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۴۸

توصیه به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش؛

شفاف سازی فضای غبارآلود آموزشی/ امروز کار در آموزش و پرورش دشوارتر از دهه ۷۰ است

شفاف سازی فضای غبارآلود آموزشی/ امروز کار در آموزش و پرورش دشوارتر از دهه ۷۰ است

یک کارشناس آموزشی با اشاره به فضای غبارآلود آموزش و پرورش گفت: در حال حاضرابهامات زیادی در آموزش و پرورش وجود دارد که وزیر پیشنهادی باید با استفاده از مشاورانی که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را نقد کرده‌اند این فضای غبارآلود را کمی شفاف تر کند، در غیر این صورت جایی برای تربیت دانش آموز باقی نمانده و مشکلات فرهنگی هر سال بیشتر می‌شود.

محمد علی دشتی پور در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر فضای آموزش و پرورش کشور غبارآلود است و ابهامات زیادی وجود دارد،اخلاق محوری و شفاف سازی فضا نیاز امروز آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: در برهه کنونی آموزش و پرورش نیازهای خاصی دارد که اصلاح آنها دشوار است، سال تحصیلی 92 - 93 از مشکل‌ترین سالهای تحصیلی کشور خواهد بود چرا که نظام 3.3.3.3 قرار است در برخی مدارس اجرا شود از سوی دیگر مشکلات نظام 6.3.3 همچنان پابرجاست.

دشتی پور افزود: نجفی پیش از این سابقه وزارت در آموزش و پرورش را داشته است. اما باید گفت که فضای امروز آموزش و پرورش متفاوت از فضای سال های دهه 70 است. بنابراین فکر می کنم اگر نجفی با تحلیل استراتژیک آشنایی داشته و بتواند برای آینده آموزش و پرورش به درستی برنامه ریزی کند، می توان نسبت به انتخاب او امیدوار بود در غیر این صورت مشکلات قطعاً به قوت خود باقی خواهد ماند و تنها جای یک وزیر با دیگری تغییر کرده است.

6.3.3 مشکلات تربیتی بسیاری را ایجاد کرده است

دشتی پور با اشاره به اینکه 6.3.3 یک رویه غیرقانونی است که  مشکلات تربیتی بسیاری را ایجاد کرده است، تصریح کرد: شتاب زدگی بلای جان آموزش و پرورش است و آقای نجفی باید بداند که با پایه ششم ابتدایی چه کار باید کند. چرا که سند تحول بنیادین بر اضافه شدن پیش دبستانی به دوره‌های تحصیلی و حذف پیش دانشگاهی تاکید داشت اما مشاهده کردیم که آقای حاجی بابایی پایه ششم را به مقطع ابتدایی اضافه کرد و مشکلاتی را نظام 6.3.3 برای آموزش و پرورش کشور ایجاد کرد.

وی ادامه داد: نجفی باید بداند که فضای امروز آموزش و پرورش با فضای سال های 70 متفاوت است و اگر او وزیر شود باید بداند که کار کردن در آموزش و پرورش بسیار سخت تر از 20 سال پیش شده است.

این کارشناسی آموزشی تصریح کرد: 2 خلا در رابطه با آقای نجفی مشهود است که عمده آن این است که ایشان تحصیلات مرتبط با تعلیم و تربیت را ندارند در حالیکه آموزش و پرورش نیاز به افرادی با تحصیلات مرتبط آموزشی دارد اگر وزیر پیشنهادی  نگاه استراتژیک داشته باشد می‌تواند با مدیریت صحیح بخشی از خلاهای موجود در حوزه تعلیم و تربیت را رفع کند.

نظام پنجره های باز با برنامه ریزی اشتباه اجرا شد

وی با اشاره به نظام پنجره‌های باز که در دوران وزارت آقای نجفی در دوره متوسطه اجرایی شد، گفت:‌ این نظام از نظر علمی درست بود اما به لحاظ برنامه ریزی اشتباهاتی را داشت که منجر به شکست آن شد در حقیقت به لحاظ فرهنگی روی این نظام به درستی کار نشده بود.

 

کد خبر 2115495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha