۲۲ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۴۴

موش‌ها و کلاغ‌ها هم به یکدیکدیگر قول می‌دهند!

موش‌ها و کلاغ‌ها هم به یکدیکدیگر قول می‌دهند!

«یک قول کلاغی یک قول موشی» ، داستانی از فاطمه مشهدی رستم برای کودکان است که با تصاویر امیر مفتون همراه شده؛ این کتاب را شباویز منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، داستان کودکانه «یک قول کلاغی یک قول موشی» نوشته فاطمه مشهدی رستم با تصاویر امیر مفتون است. این داستان برای گروه سنی «ب» نوشته شده است:

«یکی بود، یکی نبود. موشی بود و کلاغی بود. موشی و کلاغی باهم دوست بودند و کنار هم زندگی می‌کردند. اما بیشتر وقت‌ها، سر هر چیز کوچک و بزرگی که نه تقصیر این بود و نه تقصیر آن، باهم قهر می‌کردند و می‌گفتند: قهر، قهر، تا روز قیامت!
روزی از روزها، کلاغی دنبال غذا رفت. وقتی برگشت، یک قالب صابون آورد! موشی هم بعد از رفتن به این خانه و آن خانه، با یک تکه‌ بزرگ پنیر آمد! کلاغی پنیر را دید و موشی صابون را...»

پیش از این نشر شباویز از این نویسنده، کتاب «تاپ تاپ تاپ» را منتشر کرده بود؛ فاطمه مشهدی رستم در آن داستان نیز به بیان احساسات و عواطف انسانی پرداخته بود؛ داستانی که افرا نوبهار آن را تصویر و جایزه بولونیا را از آن خود کرده و در فرانسه و چین و کره منتشر شده بود.

امیر مفتون، داستان «یک قول کلاغی یک قول موشی» را تصویرگری کرده؛ گرچه تصاویر همخوانی چندانی با گروه سنی «ب» ندارد. این کتاب از سوی نشر شباویز در 2200 نسخه و به قیمت 4000 تومان منتشر شده است.

کد خبر 2114304

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha