۲۲ مرداد ۱۳۹۲، ۲۱:۳۲

در مراسم تودیع و معارفه:

اهالی تئاتر با پرداخت به دغدغه های مردم، مخاطبان بیشتری را جذب کنند

اهالی  تئاتر با پرداخت به دغدغه های مردم، مخاطبان بیشتری را جذب کنند

اراک – خبرگزاری مهر: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: اهالی تئاتر سعی کنند با اعتماد سازی و پرداخت به دغدغه های مردم، مخاطبان بیشتری را جذب کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی مشایخی عصر روز سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس انجمن نمایش استان مرکزی افزود: مردم به عنوان مخاطب نمایش ها باید مورد توجه هنرمندان باشند و اهالی تئاتر سعی کنند با اعتماد سازی و پرداخت به دغدغه های مردم، مخاطبان بیشتری را جذب کنند.

وی تئاتر را هنری مردمی خواند و ادامه داد: هنر زبان گویایی است که با توجه به آن می توان بسیاری از آسیبها و مشکلات اجتماعی را کاهش داد.

مشایخی اظهارداشت: در حال حاضر کشور ما با تهاجم و ناتوی فرهنگی روبرو است و هنر می تواند در مقابله با جنگ نرمی که دشمن راه انداخته است موثر باشد.

وی با تقدیر از زحمات سینا دلشادی رئیس سابق انجمن نمایش، اظهار کرد: گلستانی سابقه فعالیت در انجمن هنرهای نمایشی را داشته است و به عنوان فردی که تحصیلات آکادمیک در این رشته دارد انتخاب شده است.

وی ادامه داد: تعامل هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر در انجام هرچه بهتر امور انجمن مفید خواهد بود.

مشایخی گفت: هم اکنون اقتصاد یکی از دغدغه های اهالی هنر است که باید با راهکارهای مناسب از مشارکت سازمان ها و صنایع مختلف در آن استفاده کرد.

وی با بیان اینکه امید و شادی نیاز فعلی فضای استان است، اظهار کرد: شادی جزو سرشت انسان است و باید تلاش شود تا شادی همیشه برقرار باشد اما شادی ای که از ابتذال و گناه دور باشد.

مخاطب حلقه مفقودن تئاتر استان

رئیس سابق انجمن هنرهای نمایشی استان نیز در این مراسم کفت: تئاتر استان مرکزی از ظرفیت های بالایی برخوردار است. سینا دلشادی افزود: این ظرفیت نیزمند نگاه و برنامه ریزی خاص دارد.

سینا دلشادی مخاطب را حلقه مفقوده تئاتر استان خواند و گفت: هم اکنون نبود مخاطب مشکل اصلی اهالی تئاتر است و این حلقه گمشده می تواند با تعامل بهتر با رسانه ها بدست آید.

وی ادامه داد: اگر ظرفیت های تئاتر به خوبی شناخته و معرفی شود، کارکردهای بهتری به همراه دارد.

تئاتر استان نیازمند حمایت است

رئیس انجمن نمایش استان گفت: هم اکنون تئاتر استان نیازمند حمایت است و باید به سمتی برود که دغدغه های اقتصادی اهالی نمایش کمتر شود.

علیرضا گلستانی ادامه داد: استفاده از پتانسیل رسانه ها، خصوصا صدا و سیما در معرفی تئاتر به جامعه خواهد بود.

وی ادامه داد: سعی بر این است تا برنامه های موفق دوره قبل انجمن در این دوره نیز ادامه پیدا کند.

 گلستانی افزود: کمبود سالن برای اجرای نمایش یکی از مشکلات کنونی تئاتر استان است که قول های داده شده برای ساخت پلاتو و بلک باکس با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد.

گفتنی است در این مراسم علیرضا گلستانی به عنوان رئیس جدید انجمن هنرهای نمایشی استان مرکزی معرفی و از زحمات علیرضا گلستانی تقدیر شد.
 

کد خبر 2115185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha