۳۰ مرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۰۷

در بیستمین مجمع پیشگیری از وقوع جرم:

توجه به آموزش و پژوهش در اولویت برنامه های سازمان قضایی قرار دارد

توجه به آموزش و پژوهش در اولویت برنامه های سازمان قضایی قرار دارد

اراک - خبرگزاری مهر: مديركل پيشگيري از وقوع جرم، عفو و بخشودگي سازمان قضايي گفت: توجه به آموزش و انجام پژوهش در اولویت برنامه های سازمان قضایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد غلامی قادی روز چهارشنبه در بیستمین مجمع پیشگیری از وقوع جرم  استان مرکزی با اشاره به اینکه توجه به آموزش و انجام پژوهش و تحقيق در اولويت برنامه هاي اين سازمان است، گفت: اقدامات بسیاری نیز تا کنون در این راستا انجام شده است.

وی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در این راستا اشاره کرد و افزود: منویات مقام رهبری در راستاي سالم سازي بدنه نيروهاي مسلح است كه بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.

غلامی قادی گفت: اين سازمان، نهادي پيشرو در امر پيشگيري از وقوع جرم است که تلاش های فروانی در این راستا انجام شده است.

وي پيشگيري را مقدم بر درمان دانست و خاطر نشان کرد: شناسايي علل وقوع جرم و توسعه مراكز مشاوره در كاهش جرم بسيار اهمیت فراوانی دارد.

در ادامه این جلسه سردار عزيزالله ملكي،  فرمانده انتظامي استان مركزي نیز در سخنانی به فعالیت های این فرماندهی در کاهش وقوع جرم اشاره کرد و گفت: با آموزش های انجام شده در بین کارکنان میزان رضایتمندی مردم از کارکنان انتظامی بر اساس نظر سنجی بسیار مطلوب بوده است.

سردار عزیزالله ملکی برگزاری كلاس هاي آگاه سازي و توجيهي كاركنان، كارگاه هاي آموزشي، دوره هاي بصيرت و شناسايي افراد در معرض آسيب را از برنامه هاي اين ستاد در راستاي صيانت از كاركنان دانست.

وی در خصوص کاهش وقوع جرم افزود: بستر آسیب در نیروی انتظامی بسیار بیشتر از سایر نیروها است به دلیل اینکه نیروی انتظامی در ارتباط مستقیم با بدنه جامعه و مردم است.

سردار ملکی ادامه داد: در پنج ماهه اول سال جاری کاهش بسیار خوبی در بحث کاهش جرایم کارکنان داشته ایم.

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: پیشگیری از وقوع جرم، رد رشوه، بحث سالم سازی بدنه نیروی انتظامی و برگزاری آموزش های مختلف از اقدامات انجام شده در این زمینه است.

وی اضافه کرد: در نیروی انتظامی بستری برای به وجود آمدن جرایم نباید باشد چرا که این نیرو مامن مردم است.

کد خبر 2120038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha