۳ شهریور ۱۳۹۲، ۱۶:۴۷

لران:

800 مقاله به کنفرانس ملی فیزیک ایران ارسال شد

800 مقاله به کنفرانس ملی فیزیک ایران ارسال شد

بیرجند - خبرگزاری مهر: دبیر کمیته علمی کنفرانس فیزیک ایران با اشاره به برگزاری همایش سالانه فیزیک به میزبانی بیرجند، از پذیرفته شدن 800 مقاله در این همایش علمی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهنگ لران ظهر یکشنبه در نشست خبری اظهارکرد: از مجموع مقالات پذیرفته شده 64 مقاله به صورت شفاهی ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه 538 مقاله  نیز به صورت پوستر در این همایش ارائه خواهد شد، تصریح کرد:ارائه مقالات سبب همفکری و افزایش کیفیت کار در میان جامعه فیزیک می‌ شود.

به گفته وی فیزیک‌ ذرات‌ بنیادی‌ و میدان‌ها‎‎، فیزیک‌ هسته‌ای، فیزیک‌ اتمی‌ و مولکولی‏، الکترومغناطیس، اپتیک، آکوستیک، انتقال گرما، مکانیک کلاسیک و دینامیک شاره‌ها‏، فیزیک گازها، پلاسماها و تخلیه‌‌های الکتریکی‏، فیزیک‌ میان ‌رشته‌ ای و حوزه‌هایی‌ از‌ علم‌ و فناوری‌ که با آن مرتبط‌ند ‏و ژئوفیزیک‌، نجوم‌، و اخترفیزیک از محورهای این همایش است.

دبیرکمیته علمی کنفرانس فیزیک ایران با بیان اینکه از مجموع مقالات ارائه شده به انجمن چهار مقاله اصیل نبوده است، تصریح کرد: جامعه فیزیک ایران یکی از سالم‌ترین جوامع فیزیک در دنیا است.

رئیس دانشگاه بیرجند نیز در این نشست خبری با اشاره به جایگاه گروه فیزیک دانشگاه بیرجند در کشور ادامه داد:  این امر باعث شده تا میزبانی بزرگترین فرآیند علمی در حوزه فیزیک به دانشگاه بیرجند واگذار شود.

محمد رضا میری به  فعالیت رصد خانه دکتر مجتهدی در بیرجند اشاره و بیان کرد: ایجاد این رصد خانه از مزیت های گروه فیزیک دانشگاه بیرجند است.

وی با بیان اینکه آزمایشگاه نانو بیرجند نیز از آزمایشگاه مرجع کشور محسوب می شود، تصریح کرد: تعدادی از دانشجویان کارشناسی‌ارشد و دکتریدر رصد خانه و آزمایشگاه ها این داشگاه مشغول به تحقیق و پژوهش هستند که امیدواریم بابرگزری این نشست های علمی به میزبانی این دانشگاه گامهای بلند تری در پیشرفت و تسعه علمی استان و کشور برداشته شود.

 کنفرانس سالانه فیزیک ایران 4 تا 7 شهریور ماه به میزبانی دانشگاه بیرجند برگزار می شود.
 

کد خبر 2122465

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha