۹ شهریور ۱۳۹۲، ۱۸:۳۲

در یک هفته گذشته ثبت شد:

تردد یک میلیون و 230 هزار خودرو از 15 محور مواصلاتی در استان مرکزی

تردد یک میلیون و 230 هزار خودرو از 15 محور مواصلاتی در استان مرکزی

اراک - خبرگزاری مهر: رییس مرکز مدیریت راه های استان مرکزی از تردد یک میلیون و 231 هزار وسیله نقلیه در 15 محور مواصلاتی مجهز به تردد شمار در هفته منتهی به هشتم شهریورماه سال جاری خبر داد.

حامد عابدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: هم اینک در 15 محور مواصلاتی مهم استان، سیستم تردد شمار بر خط نصب شده است که اطلاعات تردد خودروهای سبک و سنگین را به صورت آنلاین در اختیار مرکز مدیریت راه های استان قرار می دهد که بر این اساس، از دوم شهریورماه جاری هشتم این ماه،یک میلیون و 231هزار و 603 دستگاه وسیله نقلیه از این محورها عبور کرده اند.

وی اضافه کرد: از مجموع خودروهای عبوری در این محورها، سهم خوروهای سنگین 30 درصد و خودروهای سبک 70 درصد بوده است که با توجه به قرار داشتن استان در شاهراه ارتباطی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور، حجم تردد خودروهای سنگین در این استان بالا است به گونه ای که از این نظر رتبه پنج کشور را به خود اختصاص داده ایم.

عابدی با اشاره به اینکه این آمار در مقایسه با هفته قبل از آن از نظر تردد خودروهای سنگین یک درصد کاهش داشته است گفت: از نظر میزان تردد خودرو در این محورها در همین مدت، شاهد افزایش سه درصدی حجم ترافیک در محورهای ارتباطی استان بوده ایم.

به گفته وی، بالاترین تردد در محورهای ارتباطی استان در مسیر آزاد راه تهران – ساوه  و اراک – بروجرد و آزاد راه ساوه – تهران بوده است.

رییس مرکز مدیریت راه های استان مرکزی با اشاره به اینکه سیستم های کنترل سرعت در محورهای مختلف استان مرکزی نیز نصب شده است و عملکرد رانندگان در این محورها به صورت لحظه ای پایش و گزارش آن در اختیار نیروی انتظامی قرار می گیرد اظهار داشت: با پایش و گزارش های ارسالی از سوی سیستم های کنترل سرعت این مرکز، متوسط سرعت خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی استان 92 کیلومتر در ساعت بوده است که از این نظر رانندگان یک کیلومتر در ساعت بیش از هفته گذشته سرعت داشته اند.

رییس مرکز مدیریت راه های استان مرکزی با اشاره به ساعت های اوج تردد در جاده های کشور گفت: با پایش صورت گرفته، ساعت اوج تردد در محورهای ارتباطی استان از ساعت 18 تا 20 و کمترین تردد نیز از ساعت 4 تا 5 بامداد است که مشابه وضعیت کشور است.
 

کد خبر 2126682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha