۱۴ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۳۹

همزمان با روز تجليل از بقاع متبرکه/

همایش بزرگداشت امامزادگان در شش بقعه متبركه خراسان شمالي برگزار مي‌شود

همایش بزرگداشت امامزادگان در شش بقعه متبركه خراسان شمالي برگزار مي‌شود

بجنورد - خبرگزاري مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: همزمان با روز تجليل از امامزادگان و بقاع متبرکه، همایش بزرگداشت امامزادگان در شش بقعه متبرکه استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام سیف الله سهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: در طي روزهاي بيستم و بيست و يكم شهريور ماه و همزمان با ايام تجليل از امامزادگان و بقاع متبرکه، همايش بزرگداشت امامزادگان در شش بقعه متبركه شاخص خراسان شمالي برگزار مي شود.

وي با اشاره به برنامه هاي اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی براي بزرگداشت اين مناسبت با اشاره به اين كه در اين راستا برنامه هاي متنوعي نظير گلباران امامزادگان و مزار شهدا پیش بینی شده است، اظهار داشت: همچنين در اين دو روز شش همایش بزرگداشت امامزادگان نیز در جوار شش بقعه متبرکه شاخص در شهرستان های مختلف استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام سهرابي اضافه كرد: مهم ترين همايش بزرگداشت و تجليل امامزادگان و بقاع متبركه در خراسان شمالي روز بيستم شهريور ماه در بجنورد و در محل آستان مبارك امامزاده سید عباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد موسوم به معصوم زاده این شهر برگزار مي شود.

به گفته وي این همایش بعد از نماز مغرب و عشا در شبستان جدید بقعه متبرکه سید عباس بن موسی بن جعفر(ع) برگزار می شود و سخنران محوری آن نيز حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه مرکز استان است.

حجت الاسلام سهرابي افزود: علاوه بر اين همایش تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در شهرستان فاروج در امامزاده جعفر(ع)، در شیروان در امامزاده حمزه رضا(ع) و در شهرستان اسفراین نیز در آستان مبارک امامزاده احمد بن موسی(ع) برگزار مي شود.

اين مسئول عنوان كرد: همچنين اين همايش در شهرستان مانه و سملقان در امامزاده محمد دلاور شهر آشخانه و در شهرستان گرمه نیز در محل امامزاده فخرالدین شهر ایور برگزار خواهد شد.

وي با بيان اين كه این همایش ها در روزهای بیستم و بیست و یکم شهریور ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشا با سخنرانی ائمه جمعه مراکز شهرستان های مذکور در این بقاع متبرکه برگزار خواهد شد، اضافه كرد: در اين مراسمات مسئولين شهرستاني و استاني در كنار مردم مومن و معتقد خراسان شمالي حضور خواهند داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در پايان تصريح كرد: در اين استان 154 بقعه متبرکه ثبت شده وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، روز پنجم ذی القعده مصادف با 20 شهریورماه با تصویب شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه در تقویم سال 1392 کشور به ثبت رسیده است.

کد خبر 2129479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha