۲۰ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۴۴

سند دانشگاه اسلامی به 2 وزارتخانه ابلاغ شد

سند دانشگاه اسلامی به 2 وزارتخانه ابلاغ شد

دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه ها از ابلاغ سند دانشگاه اسلامی توسط رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزارتخانه های علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

حجت الاسلام روح الله شاطری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت سند دانشگاه اسلامی گفت: سند دانشگاه اسلامی در آخرین جلسه شواری عالی انقلاب فرهنگی با اکثریت آرا تصویب شد.

وی ادامه داد: پس از تصویب، این سند توسط رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به وزارت خانه‌های علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شد.

به گزارش مهر، سند دانشگاه اسلامی از سال تحصیلی جاری اجرایی می شود، فرآیند تدوین سند دانشگاه اسلامی از سال گذشته با تشکیل کارگروه‌های چهارگانه تخصصی، کمیته‌های مشورتی و همکاری دستگاه‌ها و دانشگاه‌های کشور و مشارکت حداکثری صاحب‌نظران حقیقی و حقوقی حوزوی و دانشگاهی آغاز شد.

کلیات سند درچهار نظام آموزشی، فرهنگی تربیتی، پژوهش و فناوری و نظام مدیریت تدوین شده و 127 دانشگاه در این زمینه فعال بودند.

از جمله مباحثی که در سند دانشگاه اسلامی آمده است می توان به مباحث فرهنگی اشاره کرد، همیشه مباحث  آموزشی دانشگاه‌ها از مباحث فرهنگی تربیتی قوی تر دیده شده بود درحالی که رسالت جدی دانشگاهها در کنار تولید علم این است که نقش فرهنگی تربیتی داشته باشند و همه دانشگاه‌ها در دنیا چنین نقشی را دارند که در این سند به این امر توجه ویژه ای شده است.

نقش فرهنگی و تربیتی اساتید از دیگر مواردی است که در سند دانشگاه اسلامی به آن اشاره شده همچنین براساس این سند سوابق فرهنگی در عزل و نصب ها نیز تاثیرگذار خواهد بود.

جذب نخبگان فرهنگی، علمی، سیاسی سایر کشورها ، چاپ مقالاتی علمی به صورت فارسی در عرصه بین المللی، تعامل علمی فرهنگی با دانشگاه‌های معتبر بین المللی به ویژه دانشگاه‎های اسلامی و ایجاد دانشگاه‌های تک جنسیتی نیز از مواردی است که درسند دانشگاه اسلامی به آن اشاره شده است .
 

کد خبر 2133357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha