۲۴ شهریور ۱۳۹۲، ۹:۰۶

زیست مخترع لامپ؛ از تولد تا مرگ/ جادوگر قهرمان چگونه زندگی کرد؟

زیست مخترع لامپ؛ از تولد تا مرگ/ جادوگر قهرمان چگونه زندگی کرد؟

«توماس ادیسون، مخترع بزرگ آمریکایی» نوشته مایکل برگن با ترجمه فرید جواهرکلام را انتشارات ققنوس منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، «با آغاز قرن نوزدهم و پیشرفت‌های حاصل شده در تمام حوزه‌های فعالیت انسان، دنیای قدیم به مکانی جدید بدل شد. اختراعات جدید، روش زندگی را به سرعت تغییر داد و اکتشافات علمی نیز نگرش انسان را به خود دگرگون ساخت. مجموعه این تحولات دنیایی را به‌وجود آورده که آن را جهان معاصر می‌نامیم.

توماس الوا ادیسون، هنگام کودکی مجذوب تکنولوژی و آزمایش‌های شیمیایی شد. بعدها تلاش او برای تکمیل تلگراف، به نخستین اختراع او یعنی گرامافون انجامید؛ اختراعی که زمینه‌ساز زندگی سرشار از کشف و اختراع او شد. لامپ فروزانش، وی را به قهرمانی مردمی بدل کرد و بسیاری به او لقب «جادوگر منلوپارک» را دادند. ادیسون با انگیزه کنجکاوی و تمایل به آسان‌تر کردن زندگی برای همگان در نهایت جهان را تغییر داد.»

«توماس ادیسون، مخترع بزرگ آمریکایی» نوشته مایکل برگن، ترجمه فرید جواهرکلام را انتشارات ققنوس در 1000 نسخه و به قیمت 5200 تومان منتشر کرده است. زندگی و شرح اختراعات ادیسون در این کتاب توضیح داده شده؛ همچنین «منابعی برای مطالعه بیشتر» آمده است.

نویسنده در بخش پایانی کتاب، اصطلاحاتی چون «اعتصاب، اتحادیه، فونوگراف، روش التهابی، دیافراگم، حق ثبت و...» را آورده و کوشیده زندگی ادیسون و خدماتش را به قالب داستان درآورد.

کد خبر 2135450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha