۳۰ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۲۰

سردارملكي خبر داد:

كشف بيش از 3500 قطعه اشياء عتيقه در اراک

كشف بيش از 3500 قطعه اشياء عتيقه در اراک

اراک - خبرگزاری مهر: فرمانده انتظامي استان مركزي از دستگيري قاچاقچيان اشياء تاريخي و كشف بيش ازسه هزار و 500 قطعه اشياء قديمي و عتيقه جات در شهرستان اراك خبر داد .

به گزارش خبرگزاری مهر،  سردار عزيزاله ملكي گفت : در پي كسب خبري مبني بر فعاليت گروهي در زمينه خريد و فروش اشياء عتيقه در اراك ، موضوع مورد پيگيري ويژه ماموران انتظامي اين شهرستان قرار گرفت.

وي افزود : در روند تحقيقات ، ماموران انتظامي توانستند سه نفر را در اين زمينه شناسايي و محل اختفاي آنان را تحت كنترل نامحسوس خود قرار دهند.

سردار ملكي با اشاره به تعداد اشياء كشف شده در اين عمليات تصريح كرد : بعد از تكميل تحقيقات و در عملياتي ضربتي ، متهمان دستگير و پس از بازرسي از مخفيگاه آنان بيش از 3 هزار و 540 قطعه اشياء قديمي و عتيقه جات ، بيش از 75 عدد انواع سلاح سرد و مقاديري مواد مخدر كشف و ضبط شد.

اين مقام ارشد انتظامي اضافه كرد: اشياء كشف شده شامل ظروف سفالي ، پيكره فلزي ، ظروف مسي و قلم زني ، زيور آلات ، سكه ، كتب و نسخ خطي و ... مي باشد كه بررسي قدمت تاريخي و ارزش تقريبي اقلام كشف شده توسط كارشناسان ميراث فرهنگي در حال بررسي مي باشد.


 

کد خبر 2139682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha