۱۲ شهریور ۱۳۹۲، ۱۴:۲۰

عابدی خبر داد:

تردد 66 میلیون خودرو از محورهای استان مرکزی در پنج ماه اول سال

تردد 66 میلیون خودرو از محورهای استان مرکزی در پنج ماه اول سال

اراک - خبرگزاری مهر: رییس مرکز مدیریت راه های استان مرکزی از تردد 66 میلیون و 150 هزار وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان در پنج ماه اول امسال خبر داد.

حامد عابدی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: هم اینک در 15 محور مواصلاتی مهم استان، سیستم تردد شمار بر خط نصب شده است که اطلاعات تردد خودروهای سبک و سنگین را به صورت آنلاین در اختیار مرکز مدیریت راه های استان قرار می دهد که بر این اساس، از ابتدای فروردین ماه سال جاری تا 23 مرداد ماه 22 میلیون و 116 هزار و 965 دستگاه وسیله نقلیه از این محورها عبور کرده اند.

وی اضافه کرد: از مجموع خودروهای عبوری در این محورها، سهم خوروهای سنگین 31 درصد و خودروهای سبک 69 درصد بوده است که با توجه به قرار داشتن استان در شاهراه ارتباطی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور، حجم تردد خودروهای سنگین در این استان بالا است به گونه ای که از این نظر رتبه پنج کشور را به خود اختصاص داده ایم.

عابدی با اشاره به اینکه در هر ساعت به صورت میانگین 417 دستگاه وسیله نقلیه در محورهای ارتباطی استان تردد می کنند اظهار داشت: استان مرکزی با میانگین نرخ جریان خودرو پس از استان های البرز، تهران، مازندران، فارس، گیلان و قزوین رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی، بالاترین تردد در محورهای ارتباطی استان در مسیر آزاد راه تهران – ساوه است که در این مسیر در هر ساعت 683 دستگاه خودرو توسط دستگاه های تردد شمار برخط این مرکز شمارش شده اند و پس از آن نیز آزاد راه ساوه – تهران با 616 تردد و محور اراک – بروجرد با 602 تردد رتبه های دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند.   

رییس مرکز مدیریت راه های استان مرکزی با اشاره به اینکه سیستم های کنترل سرعت در محورهای مختلف استان مرکزی نیز نصب شده است و عملکرد رانندگان در این محورها به صورت لحظه ای پایش و گزارش آن در اختیار نیروی انتظامی قرار می گیرد اظهار داشت: با پایش و گزارش های ارسالی از سوی سیستم های کنترل سرعت این مرکز، متوسط سرعت خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی استان 92 کیلومتر در ساعت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: وقوع تخلفات مربوط به سرعت غیر مجاز از سوی رانندگان در محورهای ارتباطی استان 17 درصد بوده است ضمن اینکه پنج درصد از رانندگان نیز تخلف فاصله غیر مجاز را در کارنامه خود داشته اند که گزارش تخلفات آنان به نیروی انتظامی ارایه شده است.

به گفته وی، از نظر میزان تخلف سرعت غیر مجاز، استان مرکزی رتبه هفدهم کشور و از نظر تخلف رعایت نکردن فاصله طولی رتبه سی ام را به خود اختصاص داده ایم که از این نظر رانندگان استان بهترین عملکرد را در جاده ها داشته اند.

رییس مرکز مدیریت راه های استان مرکزی با اشاره به ساعت های اوج تردد در جاده های کشور گفت: با پایش صورت گرفته، ساعت اوج تردد در محرهای ارتباطی استان از ساعت 18 تا 20 و کمترین تردد نیز از ساعت 4 تا 5 بامداد است که مشابه وضعیت کشور است.
 

کد خبر 2128234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha