۷ مهر ۱۳۹۲، ۹:۴۸

بحران سیاسی در ایتالیا/

استعفای وزیران وابسته به برلوسکنی/ کابینه لتا در آستانه سقوط قرار گرفت

استعفای وزیران وابسته به برلوسکنی/ کابینه لتا در آستانه سقوط قرار گرفت

پنج وزیر دولت ائتلافی ایتالیا که از اعضای حزب آزادی مردم به رهبری سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر اسبق، هستند به تهدیدات روزهای گذشته عمل و از سمت خود استعفا کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزرای کابینه ائتلافی ایتالیا از حزب آزادی مردم که تهدید به استعفا از سمت خود کرده بودند، شب گذشته این تهدید را عملی کردند.

تهدید این وزرا برای کناره گیری از سمت وزارت، با آغاز بررسی موضوع اخراج "سیلویو برلوسکنی" از سنا، انجام شده بود. از آنجا که دولت ائتلافی ایتالیا از اتحاد احزاب چپ گرا و حزب راست گرای آزادی مردم شکل گرفته، خروج این حزب از ائتلاف با "انریکو لتا" نخست وزیر، منجر به سقوط کابینه می شود.

با استعفای این پنج وزیر، تلاش برای یافتن اکثریتی در مجلس که از نخست وزیری لتا حمایت کنند آغاز شده و مذاکراتی در این رابطه در حال انجام است. هدف از انجام این مذاکرات آن است که از برگزاری انتخابات مجدد پارلمانی در ایتالیا جلوگیری شود.

گفته می شود علاوه بر موضوع اخراج برلوسکنی از سنا، دلیل دیگری نیز برای استعفای این پنج وزیر وجود داشته و آن تصمیم دولت برای افزایش نرخ مالیات از 21 درصد به 22 درصد بود که قرار است بحث در خصوص این طرح از روز سه شنبه هفته جاری آغاز شود.

کناره گیری این پنج وزیر از دولت در حالی است که فقط هفت ماه از عمر دولت جدید ایتالیا می گذرد و علاوه بر آن این کشور برای خارج شدن از رکود اقتصادی دو ساله، نیازمند ثبات سیاسی و تداوم اصلاحات اقتصادی است.

دولت ائتلافی ایتالیا به رهبری انریکو لتا، پس از انتخابات ماه فوریه و بعد از گذشت بیش از یک ماه از روشن شدن نتایج انتخابات شکل گرفت.

کد خبر 2144963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha