۸ مهر ۱۳۹۲، ۹:۰۲

توکلیان در گفتگو با مهر:

کشتی همیشه جور تمامی رشته‌ها را کشیده است/ دریغ از یک خدا قوت!

کشتی همیشه جور تمامی رشته‌ها را کشیده است/ دریغ از یک خدا قوت!

مربی تیم ملی کشتی آزاد در رقابتهای جهانی 2013 مجارستان با اظهار گلایه از بی توجهی و کم لطفی متولیان نسبت به موفقیت تاریخی تیم ملی گفت: کشتی همواره در میادین بین المللی و بزرگ جهانی جور رشته های دیگر را کشیده، اما هیچگاه به حق واقعی خود نرسیده است.

امیر توکلیان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مظلب اظهار داشت: بعد از 48 سال شاهد اتفاق بزرگی در عرصه بین الملل کشتی آزاد بودیم و توانستیم با قهرمانی در رقابتهای جهانی، یک موفقیت تاریخی و بزرگ را در خارج از ایران رقم بزنیم، اما دریغ و افسوس که این پیروزی تاریخی آنطور که باید و شاید به چشم مسئولان و متولیان مهم جلوه نکرد.

وی تصریح کرد: اعضای کادر فنی و کشتی گیران تیم ملی آزاد در عمل نشان داده اند که برای کسب افتخار به پول و مسایل مالی نمی اندیشند، اما دریغ از یک خدا قوت که مسئولان به بچه های افتخار آفرین ایران گفته باشند. اعضای کاروان اعزامی به رقابتهای جهانی به محض ورود به فرودگاه تهران و مراسم استقبال راهی شهر و دیار خود شدند و تا به امروز انگار نه انگار که چنین موفقیتی نصیب کشتی ایران شده است.

توکلیان ادامه داد: درست است که نباید  در باد این قهرمانی خوابید و مغرور شد، اما بی توجهی و کم لطفی متولیان امر نیز چندان منطقی و عادلانه نیست، چرا که همین کشتی‌‍گیران باید بزودی در رقابتهای آسیایی به میدان بروند و دوباره برای کشورمان افتخار کسب کنند. این بچه ها نیاز به تشویق و حمایت دارند و متاسفانه جریانی که هم اکنون شاهد آن هستیم، چیزی نیست که امیدوار کننده و مطلوب کشتی باشد.

مربی تیم ملی کشتی آزاد افزود: مشکلات تیم ملی برای تدارک و آماده سازی زیاد بود و بارها بی پولی و مشکلات مالی باعث بروز اختلالاتی در برنامه های آماده سازی می شد، اما تمامی اعضای کادر فنی فقط به خاطر رسول خادم و آبرو و اعتباری او در گرو موفقیت کشتی گذاشته بود، ماندیم و کار کردیم. به جرات می توان گفت یکی از عوامل مهم و بزرگ ما در موفقیت حاصله در رقابتهای جهانی، همدلی، اتحاد و تقسیم کار دقیق بین اعضای کادر فنی بود که همین انسجام و یکرنگی رسول خادم و مردانش در نهایت به نتیجه ای تاریخی و غرور آفرین بدل شود.

وی در خاتمه با اشاره به بلاتکلیفی کشتی طی ماههای اخیر گفت: امیدوارم مجلس و دولت یازدهم هر چه سریعتر برای معرفی و انتخاب وزیر ورزش اقدام کنند تا وضعیت فدراسیون کشتی هم مشخص شود، چراکه شرایط و فضای کنونی به هیچ عنوان به صلاح کشتی نیست و این رشته برای موفقیت در المپیک برزیل نیاز به آرامش و سکون دارد.
 

کد خبر 2145218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha