۳ مهر ۱۳۹۲، ۹:۱۱

محمد طلایی ‌در گفتگو با مهر:

درخشش اكبری نتيجه كارگاه‌های فنی بود/ خادم نبود، کار نیمه تمام می‌ماند

درخشش اكبری نتيجه كارگاه‌های فنی بود/ خادم نبود، کار نیمه تمام می‌ماند

مربی تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به اینکه آزادکاران پس از المپیک سختی‌های زیادی را تحمل کردند و با نداری‌ها بسیاری راهی آوردگاه جهانی شد، گفت: عزت‌الله اکبری پدیده تیم ملی در رقابتهای جهانی مجارستان، حاصل برگزاری کارگاه‌های فنی بود.

محمد طلایی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص عملکرد کشتی گیران آزادکار ایران در مسابقات جهانی خصوصا عزت‌الله اکبری با بیان این مطلب افزود: اکبری پدیده تیم ایران بود که با عملکرد بسیار خوب خود در رقابتهای جهانی نشان داد، می‌‎تواند به یک مدعی تمام عیار در وزن 74 کیلوگرم تبدیل شود و در مسابقه با جوردن باروفس آمریکایی هم مبارزه قابل قبول را از خود به نمایش گذاشت.

وی ادامه داد: اکبری از کارگاه‌های فنی که سال گذشته در چند مرحله و با معرفی چهره‌های مستعد از سوی هیات‌ها برگزار شد، خود را مطرح کرد و سپس در رقابتهای جام امید قهرمان شد. وی با ادامه این روند در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی، به مقام قهرمانی رسید.

دارنده مدال طلای جهان تصریح کرد: رسول خادم به عنوان مدیر تیم‌های ملی با  برنامه‌ریزی و برگزاری کارگاه‌های فنی و سپس مسابقاتی مانند جام عمومی و امید گام‌های عملی را برای شناسایی استعدادهای بالقوه برتر برداشت و نفراتی مانند عزت‌اله اکبری از دل این کارگاه‌ها توانست به دوبنده تیم ملی رسیده و و در نخستین تجربه جهانی‌اش صاحب مدال نقره شود.

وی در ادامه با مثبت ارزیابی کردن عملکرد رحیمی، اسماعیل‌پور اظهار داشت: یزدانی و لشکری نیز با پای مصدوم و آسیب دیدگی شدید راهی بوداپست شدند و خوشبختانه عملکرد خوبی در این رقابتها داشتند و مدال‌های ارزشمندی را کسب کردند. هرچند کمیل قاسمی نتوانست جو روانی موجود در روز مسابقه را تحمل کند و مهدی تقوی نیز به دلیل مشکلات مختلف از جمله از دست دادن مادر و مسائل مالی و فشارهای که روی وی وجود نداشت، نتوانست یک مدال خوشرنگ را به دست بیاورد.

طلایی با تاکید به اینکه این موفقیت حاصل یک کارگروهی بوده که یک مدیر داشته است، تصریح کرد: پس از المپیک کشتی با مشکلات بسیاری روبرو بود و در یک سال گذشته هم سختی‌های زیادی را تحمل کردیم اما تیم ایران با نداری‌های بسیار زیاد، به خوبی آماده حضور در آوردگاه جهانی مجارستان شد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه باعث شد ما در این شرایط بسیار سخت و ویژه کار کرده و چرخ کشتی از حرکت بازنماند، مدیریت ویژه رسول خادم بود که ما را در بدترین شرایط ممکن نسبت به انجام کار برای شاد کردن دل مردم امیدوار نگه می‌داشت.

دارنده مدال برنز جهان در پایان با اشاره به اینکه امیدوار است با این موفقیت‌ها به ورزش کشتی بیش از گذشته اهمیت بدهند، گفت: همه جامعه کشتی مرا می‌شناسند و همواره تلاش کرده‌ام با پایبندی بر اصول اخلاقی واقعیت‌ها را بیان کنم. من معتقدم اگر رسول خادم در کنار ما نبود، کار این تیم نیمه تمام می‌ماند و نمی‌توانستیم با آن شرایط خاص راهی رقابتهای جهانی شویم.

کد خبر 2142486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha