۸ مهر ۱۳۹۲، ۹:۴۷

خشکی زاینده‌رود، رمان می‌شود

خشکی زاینده‌رود، رمان می‌شود

حسن احمدی، نویسنده کودک و نوجوان از نوشتن رمانی با موضوع زاینده‌رود خبر داد و گفت: هدف از نوشتن و انتشار این رمان، جان دادن دوباره به زاینده‌رود است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن احمدی، نویسنده کودکان و نوجوانان در حال نگارش رمانی با موضوع زاینده‌رود است. این رمان برای مخاطب نوجوان نوشته می‌شود و نویسنده می‌کوشد تا هم بزرگ‌ترها را به فکر فرو برد تا چاره‌ای برای زاینده‌رود در نظر بگیرند، هم تلاش می‌کند تا آنچه می‌نویسد برای نوجوانان، جذاب و خواندنی باشد و آنها را به حفظ محیط زیست علاقه‌مند کند.

به گفته احمدی، داستان کوتاه و رمان، بهترین قالب برای پرداختن به موضوعات و دغدغه‌های امروزی چون مشکلات زیست محیطی است، اما نویسندگان ما فکر می‌کنند اگر به مسایلی چنین بپردازند، کار سفارشی انجام داده و از خلاقیت خود فاصله گرفته‌اند. در حالی که اگر طرح درستی وجود داشته باشد، می‌توان بهترین داستان‌ها را نوشت.

این نویسنده، پیش از این نیز مرثیه‌ای برای زاینده‌رود نوشته و آرزو کرده بود ای کاش، زمین به آسمان یا آُمان به زمین بچسبد، چرا که اصفهان که یک روز «نصف جهان» نامیده می‌شد و زاینده‌رودی که همیشه زنده و خروشان بود، حالا خشکیده و از میان رفته است.

احمدی معتقد است: اصفهان می‌‎تواند گردشگران بسیاری را جذب کند و جذب گردشگر، راه بسیار خوبی برای معرفی تاریخ و فرهنگ و هنر ایران زمین به مردم دیگر است. چرا ما نباید از این فرصت و امکان استفاده کنیم؟

از حسن احمدی پیش‌تر رمان «بازی‌ها و لحظه‌ها» در مجموعه رمان نوجوان امروز به چاپ رسیده است. این نویسنده قدیمی کودکان و نوجوانان، متولد 1338 است و فعالیت در مجله سروش نوجوان در ابتدای دهه 70 و سردبیری مجله قرآنی «باران» در همان سال‌ها در کارنامه حرفه‌ای او قرار دارد.

 

کد خبر 2145741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha