۱۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۴:۳۴

سردار ملکی به مهر خبر داد:

اجرای بیش از 150 ویژه برنامه هفته ناجا در استان مرکزی/ رزمایش اقتدار برگزار می‌شود

اجرای بیش از 150 ویژه برنامه هفته ناجا در استان مرکزی/ رزمایش اقتدار برگزار می‌شود

اراک - خبرگزاری مهر: فرمانده انتظامی استان مرکزی از برگزاری بیش از یکصد و 50 برنامه در هفته ناجا در سطح استان خبر داد.

سردار عزیزالله ملکی در گفتگو با مهر ضمن تبریک به مناسبت هفته ناجا گفت: از 13 تا 19 مهر به هفته ناجا است که در این هفته بیش از یکصد و 50 برنامه خرد و کلان برای این هفته ترتیب داده شده است.

وی افزود: هفته ناجا فرصتي است كه بايد از آن براي ارائه خدمات پلیس در جهت رشد مفاهیم نظم عمومی و پلیس پیشرو برای رسیدن به اعتماد و مشارکت شهروندان در تأمین نظم و امنیت بهره جست.

سردار ملکی با بیان اینکه امنیت به عنوان اولین مؤلفه به وجود آمدن رفاه اجتماعی و اقتصاد پر بار در جامعه است، اضافه کرد: باید از سرمايه هاي اجتماعي در راستای ارتقای امنيت اجتماعي و ايجاد محيطي امن و آرام بهره جست و هفته نيروي انتظامي مي تواند در معرفي خدمات پليس و جذب و ارتقاء اعتماد عمومي بسيار اثربخش باشد.

آزادسازی خودرو و موتورسیکلت های توقیفی برابر مقررات

این مقام مسوول برگزاری ملاقات چهره به چهره فرمانده هان و مسئولان با مردم، ارائه خدمات انتظامی مضاعف به مردم، آزادسازی خودرو و موتورسیکلت های توقیفی برابر مقررات، ارائه خدمات مردم یاری و درمانی در مناطق محروم، ویزیت رایگان مردم، برگزاری رزمایش اقتدار در انظار عمومی، برگزاري نمایشگاه فضای مجازی، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، اجتماعی، علمی و ورزشی برای عموم مردم بخشي از برنامه ها در اين مدت است.

عفو و بخشش تنبیهات انضباطی

سردار ملكي با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در این هفته برنامه هاي متعددي در درون سازمان نیز برگزار خواهد کرد، افزود:  تجلیل از کارکنان و خانواده  آنان، خانواده شهدا، ایثارگران، بازنشستگان، فرزندان نخبه و فرهیخته دینی، فرهنگی، علمی و ورزشی - تقدیر از کارکنان و سربازان ساعی، عفو و بخشش تنبیهات انضباطی و سبد کالا از جمله این برنامه ها است.


فرمانده انتظامی استان مرکزی هدف از تشکیل نیروي انتظامي را استقرار نظم و امنیت، تأمین آسایش عمومی و فردی دانست و گفت: سبز پوشان نیروی انتظامی نگهبانی و پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی را در چارچوب قانون درقلمرو کشور جمهوری اسلامی ایران به عهده دارند.

این مقام مسوول به دستاوردهای نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ حیات بشر، امنیت و آرامش از نیازهای اصلی زندگی انسانی بوده است و استقرار نظم و امنیت و تأمین آسایش عمومی نيزاز وظایف مهمی است که قانون اساسی آن را بر عهده نیروی انتظامی نهاده است.

سردار ملکی خاطرنشان کرد: این نیرو وظیفه دارد با اقتدار کامل در ایجاد امنیت جامعه تلاش كرده تا در سایه این حرکت، فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شکل گرفته و رشد کند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته با انسجام همگاني و تلاش ها و اقدامات صورت گرفته استان مركزي به عنوان برترين استان كشور در مقوله امنيت توسط وزارت كشور ارزيابي شد و اين مهم نيز رضايتمندي هم استان هاي عزيز را در بازخوردگيري هاي انجام شده به همراه داشته است.

رشد 44 درصدي كشف كالاي قاچاق نسبت به مدت مشابه

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در بحث برخورد با پديده مواد مخدر، ميزان كشفيات در سطح استان در شش ماهه نخست نسبت به مدت مشابه سال گذشته 76 درصد افزايش يافته و بيش از يك تن و 662 كيلوگرم انواع مواد مخدر كشف شده است.

وي همچنين با اشاره به رشد 44 درصدي كشف كالاي قاچاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان افزود: ارزش كالاهاي كشف شده در شهريور ماه، 19 ميليارد و 357 ميليون و 220 هزار ريال ارزيابي شده است.

اين مقام ارشد انتظامي استان در پايان اظهار داشت: با اقدامات ارزنده در پليس راه و راهور و اجراي طرح هاي مختلف انضباط ترافيكي در جاده و شهرها، شاهد كاهش چشمگير حوادث فوتي، جرحي و خسارتي هستیم.
 

کد خبر 2147615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha