۱۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۳۹

شعبانی فرد:

نیروی انتظامی با همکاری فرهیختگان جامعه زمینه های وقوع جرم را از میان بردارد

نیروی انتظامی با همکاری فرهیختگان جامعه زمینه های وقوع جرم را از میان بردارد

اراک - خبرگزاری مهر: استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی بدون کمک سایر دستگاههای در کاهش وقوع جرم موفق نیست گفت: نیروی انتظامی با همکاری فرهیختگان جامعه زمینه های وقوع جرم را از میان بردارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر شعبانی فرد صبح شنبه در صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی استان مرکزی که با حضور فرماندهی انتظامی استان مرکزی و جمعی از مئولان برگزار شد گفت: همان گونه که پیش گیری از وقوع بیماریْ بهتر، ارزان تر و آسان تر از درمان شناخت شده، پیش گیری از وقوع جرم نیز، بهترین راه مقابله با آن است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی استان در پرتو این اندیشه و در راستای تحقق اهداف خود، کوشش کند تا با همکاری فرهیختگان جامعه و نهادهای مسئول، زمینه های وقوع جرم را از میان برداشته و در سالم سازی محیط تلاش کند.

قانونمداری و اخلاق مداری را از اولویت های کاری پلیس

شعبانی فرد قانونمداری و اخلاق مداری را از اولویت های کاری پلیس دانست و تصریح کرد:  استقرار نظم و امنیت و تأمین آسایش عمومی از وظایف مهمی است که قانون اساسی آن را بر عهده نیروی انتظامی نهاده است و این نیرو وظیفه دارد با اقتدار کامل در ایجاد امنیت جامعه تلاش كرده تا در سایه این حرکت، فعالیت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شکل گرفته و رشد کند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: در استان مركزي نيز در سال گذشته با انسجام همگاني و تلاش ها و اقدامات صورت گرفته استان مركزي به عنوان برترين استان كشور در مقوله امنيت توسط وزارت كشور ارزيابي شد و اين مهم نيز رضايتمندي هم استان هاي عزيز را در بازخوردگيری هاي انجام شده به همراه داشته است.

وی با اشاره به اینکه پلیس با ایجاد دگرگونی اساسی در ساختار سازمانی، تجهیزات و امکانات و سیستم اطلاع رسانی و ارتباطات قوی در راستای تامین امنیت اجتماعی موفق بوده است، افزود: این ها همه مرهون همدلی و همراهی مردم شریف با این دلیرمردان و تلاش و کوشش سبزپوشان نیروی انتظامی در ایجاد امنیت و آرامش است.

روحیه شهادت طلبی، اقتدار، صلابت و ایمان راسخ به خدا

شعبانی فرد با تاکید بر اینکه روحیه شهادت طلبی، اقتدار، صلابت و ایمان راسخ به خدا در همه در وجود این عزیزان موج می زند تصریح کرد: این عزیزان شبانه روز در راستای ایجاد نظم و امنیت تلاش می کنند و با اقتدار در برابر نا ملایمات ایستاده اند تا جامعه ای امن و به دور از نا ملایمات را داشته باشیم.

وی ادامه داد: نام پلیس  همان قدر که برای تبه کاران و قانون شکنان وحشت آفرین و دلهره آور است، برای مردمْ آرامش زا و ارمغان آورِ اطمینان است؛ از این رو در جامعه، میان ترس مجرمان از پلیس و دل گرمی مردم به آنْ رابطه ای معکوس وجود دارد.

استاندار مرکزی ادامه داد: نیروی انتظامی با تلاش در راستای ایجاد نظم، برقراری قانون و امنیت و برخورد با متخلفان و مجرمان از یک سو، و دادن ضمانت معنوی به جامعه از سوی دیگر، باعث اتکای مردم گردیده است. اگرچه این نیرو تا رسیدن به ایده آل های مطلوب خود راهی بس طولانی دارد، ولی نگاهی به عملکرد نیروی انتظامی، هر ناظر منصفی را به این باور می رساند که این نیرودر مسیری صحیح گام برمی دارد و جهت کلی حرکت آن به سوی اهدافی است که وصول آن از این نیرو انتظار می رود.
 
گفتنی است در پایان این مراسم از کارکنان ساعی، بازنشستگان، جانبازان وخانواده شهدانیروی انتظامی با اهدا لوح و هدایایی تقدیر شد.

کد خبر 2149048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha