۱۴ مهر ۱۳۹۲، ۹:۴۱

علی‌آبادی با مهر مطرح کرد:

تعیین زمان انتخابات کمیته با نظرصالحی‌امیری/ یک پنجم کاهش بودجه داشته‌ایم

تعیین زمان انتخابات کمیته با نظرصالحی‌امیری/ یک پنجم کاهش بودجه داشته‌ایم

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به اجازه‌ای که کمیته بین‌المللی المپیک برای برگزاری انتخابات این کمیته داده است، گفت: البته هنوز معلوم نیست انتخابات کمیته را بعد از مشخص شدن وضعیت فدراسیون‌هایی که با سرپرست اداره می‌شوند، برگزاری می‌کنیم یا زمانی بعد از آن؛ در هر صورت با نظر سرپرست وزارت ورزش و جوانان تصمیم نهایی در این زمینه را اتخاذ خواهیم کرد.

محمد علی آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه یکی از مهمترین محورهای نشست روز سه شنبه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک بررسی زمان انتخابات این کمیته است، اظهارداشت: برای برگزاری این جلسه از سرپرست وزارت ورزش هم خواستیم تا به کمیته ملی المپیک بیاید یا اینکه نشست را در محل دفتر ایشان برگزار کنیم اما به دلیل مشغله‌های کاری، آقای صالحی امیری قادر به انجام هیچ یک از این دو کار نیستند.

وی ادامه داد: بنابراین نشست سه شنبه بدون حضور سرپرست وزارت ورزش و جوانان برگزار می‌شود اما در نشست هفته آینده به احتمال خیلی خیلی زیاد با حضور وی، جوانب مختلف زمان برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک را بررسی می‌کنیم.

"بنابراین در نشست روز سه شنبه زمانی برای برگزاری انتخابات پیش‌بینی خواهد شد یا تعیین نهایی آن را به جلسه با صالحی امیری موکول می‌کنید"؟، رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش مهر گفت: نمی‌دانم؛ باید بررسی کنیم تا ببینیم چه زمانی برای انجام انتخابات مناسب‌تر است. IOC اجازه برگزار شدن انتخابات کمیته ملی المپیک را داده است اما تعدادی از فدراسیون‌ها همچنان با سرپرست اداره می‌شوند. نمی‌دانم بهتر است انتخابات کمیته در همین شرایط برگزار شود یا به بعد از مشخص شدن وضعیت مدیریت این فدراسیون‌ها موکول شود. در هر صورت نظر سرپرست وزارت ورزش و جوانان در این مورد مهم است و در نهایت هم با نظر وی زمان انتخابات را تعیین می‌کنیم.

علی‌آبادی در پاسخ به این پرسش که "نظر شخصی شما در مورد زمان برگزاری انتخابات چیست؟ پیش از مشخص شدن وضعیت سرپرستان فدراسیون‌ها بعد از آن"؟، تاکید کرد: این موضوعی است که هیات اجرایی باید در مورد آن تصمیم گیری کند. نظری شخصی در این زمینه ندارم.

رئیس کمیته ملی المپیک در ادامه با بیان اینکه بررسی نتایج کاروان اعزامی به محل برگزاری سومین دوره بازی‌های کشورهای کشورهای اسلامی در اندونزی همراه با بودجه کمیته ملی المپیک از دیگر مباحث نشست آتی هیات اجرایی است، به ترتیب در مورد آنها توضیح داد.

وی تصریح کرد: کاروان ایران در این دوره از بازی‌های کشورهای اسلامی با تعداد شرکت کنندگان کمتر نسبت به دوره گذشته به مدال بیشتری دست یافت و موفقیتی بزرگ را برای ورزش کشور رقم زد. در دوره گذشته این بازی‌ها کاروان ایران 125 ورزشکار در اختیار داشت و با 10 مدال طلا در رده چهارم قرار گرفت در حالیکه در این دوره کاروان 88 نفره ورزش ایران 59 مدال گرفت که 30 مدال آن طلا بود و توانست با این تعداد مدال در رده دوم جدول توزیع مدال‌ها قرار بگیرد.

علی‌آبادی همچنین با ابراز نگرانی از وضعیت مالی کمیته ملی المپیک گفت: بودجه یکی از محورهایی که باید در نشست روز سه شنبه در مورد آن بحث و بررسی داشته باشیم. به لحاظ مالی به شدت در فشار هستیم. البته کمیته ملی المپیک تا آنجا که می‌توانست فدراسیون‌ها را به خصوص برای رویدادهای آسیایی مهمی که طی چند ماه گذشته داشتیم، حمایت کرد  اما نباید انکار کرد که آنها با سختی و حتی از خودگذشتگی این ماه‌ها را طی کردند. 

رئیس کمیته ملی المپیک با یادآوری اینکه بودجه این کمیته برای سال جاری 42 میلیارد تومان تعیین شد، گفت: نسبت به سال گذشته 20 درصد کاهش بودجه داشتیم. این مسئله به تنهایی گویای مشکلات مالی که گریبانگیر مان شده، خواهد بود. چه برسد به اینکه افزایش نرخ دلار را هم در نظر بگیریم.

وی توضیحات خود در این زمینه را اینگونه ادامه داد: سال پیش بودجه کمیته ملی المپیک 50 میلیارد تومان بود و ما با دلار 1000 تومانی کار می‌کردیم یعنی بودجه ما به نوعی 50 میلیون دلار بود این در حالی است که برای امسال علاوه بر کاهش بودجه با مسائلی مانند گران شدن دلار تا 3000 تومان هم روبرو هستیم. حال اینکه باید مشکلات احتمالی تخصیص بودجه را هم در نظر بگیریم.

محمد علی‌آبادی تاکید کرد: معمولا روند تخصیص بودجه‌ها به گونه‌ای پیش می‌رود که به بودجه کامل مصوب دست پیدا نمی‌کنیم. با در نظر گرفتن اینگونه مسائل احتمالا امسال 80 درصد از بودجه تصویبی در اختیار کمیته ملی المپیک قرار خواهد گرفت یعنی 32 میلیارد تومان؛ با در نظر گرفتن نرخ دلار این بودجه برای ما 11 هزار دلار می‌شود و این یعنی اینکه بودجه ما نسبت به اعتبارات گذشته که 50 میلیون دلار بود، یک پنجم کاهش پیدا کرده است.

رئیس کمیته ملی المپیک گفت: همه اینها در حالی است  که کمیته ملی المپیک در همین 6 ماه ابتدایی سال جاری چهار رویداد مهم داشتیم و باید تا پایان سال هزینه خیلی از اردوها و هزینه های اعزام‌های دیگر را هم تامین کند. از طرفی سال آینده هم بازی‌های آسیایی کره‌جنوبی را داریم و باید از همین حالا به فکر این بازی‌ها و بودجه مورد نیاز آن هم باشیم. همه این موارد را در نشست روز سه شنبه پیگیری می‌کنیم.

کد خبر 2149340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha