۲۰ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۰۴

داستان گاوهای باسوادی که تایپ می‌کنند!

داستان گاوهای باسوادی که تایپ می‌کنند!

کتاب «تق تق، ماا گاوهایی که تایپ می‌کنند» نوشته دورین کرونین با تصویرگری بتسی لوین و ترجمه اکرم حسن توسط انتشارات آفرینگان منتشر و راهی بازار نشر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، داستان این کتاب درباره گاوهای باسوادی است که مزرعه براون کشاورز را با باسوادی‌شان زیر و رو می‌کنند. این کتاب که دارای مدال افتخار کالداک است، در گروه داستان‌های تخیلی جا گرفته و برای مخاطبان گروه سنی ب نوشته شده است.

براون کشاورز مشکلی دارد. گاوهایش دوست دارند تایپ کنند. او از صبح تا شب می‌شنود: تق تق، ماا. تق تق، ماا. تق تق، ماا. اما راستش مشکل براون زمانی جدی می‌شود که گاوهایش یادداشت‌هایی برای او می‌گذارند...

دورین کرونین، نویسنده کتاب در معرفی خود می‌گوید: در نیویورک به دنیا آمد و با پدر و مادر، دو برادر و خواهرم در لانگ‌آیلند بزرگ شدم. در خانه‌ای سرخ‌رنگ با حیاط‌خلوتی بزرگ و کودکان بسیار زیادی در همسایگی‌مان زندگی کردیم. پدرم افسر پلیس بود و خیلی شوخ و بامزه. آن زمان مصمم بودم، بزرگ که شدم، افسر پلیس یا مامور اف‌بی‌آی بشوم! اما بعد فهمیدم کار بسیار خطرناکی است. پس تغییر عقیده دادم. اولین بار خانم کوپر ـ معلم کلاس اولم ـ به من گفت که نویسنده‌ای. نمی‌دانم،‌ شاید این حرف را به همه دانش‌آموزان گفته بود! اما همین که به من گفت نویسند‌ه‌ام، نویسنده شدم.

خانم کوپر برای تشویقم، تکالیف نوشتاری اضافه‌تری ـ به من ـ می‌داد. با این که زیاد بودند، اما دوست داشتم انجام بدهم. تازه، من عاشق کتابخانه‌مان بودم و بیش‌تر وقت‌های آزادم را در آن‌جا می‌گذراندم. سال 1988 از «پن استیت» و 1998 از دانشکده حقوق دانشگاه «سنت جان» فارغ‌التحصیل شدم. چند سالی در مرکز شهر منهتن به وکالت پرداختم. همان موقع بود که این کتاب منتشر شد. بعد وکالت را رها کردم و از آن زمان تاکنون فقط می‌نویسم. متشکر خانم کوپر!

در قستی از این کتاب می‌خوانیم:

گاوها دیگر داشت طاقتشان تمام می‌شد. برای همین یادداشت جدیدی روی در طویله زدند: تعطیل است. شیر نداریم. تخم مرغ هم نداریم.

براون کشاورز فریاد کشید: تخم مرغ نداریم؟! و باز از پشت در طویله صداهایی شنید. تق تق، ماا. تق تق، ماا. تق تق، ماا.

براون کشاورز عصبانی بود: گاوها تایپ می‌کنند. مرغ‌ها هم اعتصاب می‌کنند! کی تا حالا چنین چیزی شنیده؟ آخر من چطور می‌توانم مزرعه‌ای را اداره کنم که نه شیر دارد، نه تخم مرغ؟...

این کتاب با 32 صفحه مصور رنگی، شمارگان 2 هزار و 200 نسخه و قیمت 4 هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 2154154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha