۲۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۱۳

فتاحی مطرح کرد:

عدم تطبیق محصولات تولیدی با استانداردها

عدم تطبیق محصولات تولیدی با استانداردها

ارومیه - خبرگزاری مهر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از عدم تطبیق محصولات تولیدی و خدمات ارائه شده با استانداردهای تدوین شده انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، عابد فتاحی ظهر یکشنبه در آیین تجلیل از 30 واحد نمونه استاندارد آذربایجان غربی با اشاره به اینکه باید دید آیا در حوزه غذا و دارو استانداردهای تدوین شده تا چند درصد اجرایی شده است، افزود: در بخشهای مصالح ساختمانی، تجهیزات پزشکی، قطعات خودرو و ... باید میزان تطابق محصولات و خدمات با استانداردهای تدوین شده ارزیابی شوند.

وی با تاکید بر اینکه برای داشتن زندگی استاندارد و دستیابی به استانداردهای ملی و بین المللی بویژه در مسائل روزمرده زندگی و جوامع بشری باید به سازمان استاندارد بهای ویژه ای بدهیم، اظهار داشت: رعایت استاندارد توسط برخی نهادهای تولیدی و خدماتی اجباری و برای عده ای اختیاری بوده که باید بازنگری در این راستا انجام شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم رعایت استانداردها بویژه در حوزه صنایع غذایی و تبدیلی محصولات کشاورزی، اعلام کرد: صنایع غذایی باید زیر نظر سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی فعالیت کنند ولی باید خود نیز در حوزه استاندارد فعالیت کنند.

فتاحی با بیان اینکه در مجلس زبر بار این موضوع که واحدهای صنایع غذایی به دلیل قرار گرفتن تحت نظارت استاندارد خود مکلف به توجه به این موضوع نیستند، ادامه داد: متاسفانه هم اکنون شاهد تولید محصولات کشاورزی هورمونی بدون توجه به تاثیر آنها در سلامتی افراد هستیم.

وی با بیان اینکه کشاورزان به هر قیمتی حاضر به تولید محصول بیشتر و فروش آنها با قیمتهای بالاتر با استفاده از هورمونها و کودهای شیمیایی هستند، ادامه داد: آنها توجهی به سالم بودن محصولات خود نمی کنند، هر کس بدنبال کشف شود و منافع خود بوده که نقش استاندارد در این برهه پررنگتر می شود.

طرحهای احیای دریاچه ارومیه هرچه سریعتر اجرایی شوند

رئیس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي آذربايجان غربي نیز در این مراسم با اشاره به لطمات ناشي از عدم تدوين و توجه به استانداردهاي زيست محيطي در كشور، گفت: مشكلات آلودگي هوا، شيوع بيماریها بويژه سرطان و مشكل زيست محيطي درياچه اروميه از مهمترين مشكلات حوزه زيست محيطي حال حاضر محسوب می شوند.

کیامرز کیهان فر با اشاره به بروز بادهای نمکی از بستر دریاچه ارومیه و تاثیر منفی این پدیده در کشاورزی، گردشگری و سلامت مردم شهرهای حاشیه و اطراف دریاچه ارومیه، خواستار اجرای هر چه سریعتر احیای این زیست بوم با ارزش توسط دولت برای جلوگیری از معضلات بزرگ شد.

وی بروز تصادفات و تلفات جاده اي را يكي ديگر از مشكلات ناشي از عدم توجه به استانداردسازي به ويژه در حوزه توليد اعلام و عنوان کرد: سالانه بيش از ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر تلفات جاده اي در كشور داشته كه اين امر ناشي از عدم وجود استاندارد در طراحي جاده ها و طراحي خودروها است.

رئيس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي آذربايجان غربي همچنين با اشاره به لزوم توجه ويژه به استاندارد در كميت توليد در كنار كيفيت افزود: بايد كاري كنيم تا كارخانه ها، با بيش از ۷۰ درصد ظرفيت اسمي تولید و فعالیت کنند.

کد خبر 2154907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha