۲۲ مهر ۱۳۹۲، ۱۹:۳۷

حجت الاسلام سهرابی:

مراسم عرفه در امامزاده های شاخص خراسان شمالی برگزار می شود

مراسم عرفه در امامزاده های شاخص خراسان شمالی برگزار می شود

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: مراسم روز عرفه در امامزاده های شاخص این استان برگزار می شود.

حجت الاسلام سیف الله سهرابی در گفتگو با خبرنگار مهر، عنوان کرد: مراسم روز عرفه سه شنبه هفته جاری مصادف با نهم ذی الحجه در شش بقعه متبرکه شاخص خراسان شمالی برگزار می شود.

وی اظهار داشت: این مراسم در بجنورد از ساعت چهارده و 30 دقیقه عصر روز سه شنبه در محل امامزاده سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) این شهر موسوم به معصوم زاده برگزار می شود.

به گفته حجت الاسلام سهرابی این مراسم در اسفراین در امامزاده سید جعفر(ع) کوشکی، در شیروان در امامزاده حمزه رضا(ع) روستای زیارت، در فاروج در امامزاده سید جعفر(ع) سیاهدشت و در شهرستان گرمه نیز در محل امامزاده فخرالدین(ع) ایور برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: مراسم روز عرفه در اسفراین از ساعت سیزده، در فاروج و ایور از ساعت چهارده و در شیروان نیز از ساعت چهارده و 30 دقیقه آغاز می شود.

حجت الاسلام سهرابی افزود: همچنین این مراسم در شهرستان مانه و سملقان در محل مسجد جامع شهر آشخانه با محوریت امامزاده سیدابراهیم دلاور(ع) برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به فضائل روز عرفه، عنوان کرد: بر اساس روایات اسلامی آن دسته از کسانی که در شب های قدر توفیق توبه نیافته و یا توبه کرده و توبه آنها پذیرفته نشده است، روز عرفه فرصت مناسبی برای توبه و پذیرش آن از سوی باری تعالی است.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی زیارت امام حسین(ع) و قرائت دعای امام سوم شیعیان از مهمترین اعمالی است که در این روز سفارش شده و پس از نماز ظهر و عصر قرائت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در خراسان شمالی 154 بقعه متبرکه ثبت شده وجود دارد.

 

 

کد خبر 2155904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha