۲۵ مهر ۱۳۹۲، ۹:۵۸

باقری:

57 طرح صنعتي در خراسان شمالی به بنياد بركت معرفي شدند

57 طرح صنعتي در خراسان شمالی به بنياد بركت معرفي شدند

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی از معرفی 57 طرح صنعتی به بنیاد برکت به منظور تامین منابع مالی خبرداد.

محمد رضا باقری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بنیاد برکت در راستای کار آفرینی، کمک به بهبود وضعیت اقتصادی شرکت ها و واحد های تولیدی این استان در سفر سال گذشته رهبر انقلاب به خراسان شمالی،  گامهای مثبت و موثری برداشت به طوری که تا کنون57 طرح برای دریافت تسهیلات به این بنیاد معرفی که 12 طرح صنعتی مراحل انجام عقد قرارداد را گذرانیده و یا موافقت قطعی برای دریافت تسهیلات را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به مصوبات سفر رهبری تصریح کرد: این مصوبات توانسته است بخشی از مشکلات صنعتگران این استان را کاهش داده و تغييرات چشمگيري را در بخش صنعت ايجاد كند.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی اختصاص 21 میلیارد و 710 میلیون ریال به اجرای زیرساخت های شهرک تخصصی فروش و توسعه خوشه صنعتی فرش دستباف و آبنبات استان اشاره کرد و اظهار داشت:  از این میزان اعتبارمصوب شده سفر رهبری، مبلغ 20 میلیارد ریال به منظوراجرای زیرساخت های شهرک تخصصی فرش و یک میلیارد و 710 میلیون ریال به توسعه خوشه صنعتی فرش دستباف و آبنبات استان اختصاص یافته است.

وی همچنین گفت: از مبلغ 8 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده برای اجرای تصفیه خانه شهرک صنعتی شماره 2 بجنورد که کار مطالعه و طراحی آن نیز به اتمام رسیده، تا کنون مبلغ یک میلیارد و یکصد میلیون ریال از محل اعتبارات سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اختصاص یافته است.

باقری منابع تامین اعتبار این طرح را سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و منابع استانی عنوان کرد که هریک 50 درصد اعتبارات مورد نیاز آن را تعهد کرده اند.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان شمالی تصریح کرد: هم اکنون اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب داخلی با 20 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی با جمعیت 867 هزار نفر، دارای 15 شهرک و ناحیه صنعتی است.

کد خبر 2156981

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha