۲۶ مهر ۱۳۹۲، ۱۵:۰۰

حجت الاسلام بدری خاني:

نظام به تيم مذاكره كننده هسته اي خود اعتماد كامل دارد

نظام به تيم مذاكره كننده هسته اي خود اعتماد كامل دارد

ساوه - خبرگزاری مهر: امام جمعه موقت ساوه گفت : نظام به تيم مذاكره كننده هسته اي خود اعتماد كامل دارد و اميد مي رود اين مذاكرات جهت منافع ملي ما به نتيجه برسد .

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علي بدری خاني در خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به اهميت و جايگاه عيد غدير به روايتي از امام رضا (ع) اشاره كرد و گفت : عيد غدير درخشنده تر از ساير اعياد است و از اين رو هركس به نوبه خود براي عيد غدير قدمي بردارد و اين عيد را تبريك بگويد بر اعمال خير خود افزوده است.

وي با اشاره به مذاكرات ميان ايران و 5+1 گفت : همه طرف ها ، مذاكرات را سازنده و مثبت ارزيابي كرده اند و نظام هم از آنجا كه به تيم مذاكره كننده خود اعتماد كامل دارد ،  اميد مي رود كه اين مذاكرات جهت منافع ملي ما به نتيجه برسد.

مذاكرات بايد بر اساس سه اصل عزت ، حكمت و مصلحت باشد

امام جمعه موقت ساوه به چند نكته مهم در روند اين مذاكرات اشاره كرد و افزود : اين مذاكرات بايد بر اساس سه اصل عزت ، حكمت و مصلحت باشد چراكه نرمش قهرمانانه مد نظر مقام معظم رهبري هم بر اين 3 اصل استوار است كه بايد ديپلماسي و سياست خارجي ايران اسلامي بر اساس آن پيش برود.

حجت الاسلام بدری خاني به رابطه ايران و آمريكا اشاره كرد و گفت : حل مسئله هسته اي ربطي به رابطه ايران و آمريكا ندارد، چراكه ديوار بي اعتمادي بين ايران و آمريكا آنقدر بلند است كه به اين آساني اين ديوار برچيده نخواهد شد.

وي غرب را از بهانه تراشي در مذاكره با ايران بر حذر داشت و افزود : من به آمريكايي ها و دنياي غرب توصيه مي كنم تا از فرصت نرمش قهرمانانه كه رويكرد جديد ايران است استفاده كنند.

تكفيري ها آبروی اسلام را برده اند

حجت الاسلام بدري خاني در ادامه به وضعيت اقتصادي كشور گريزي زد و گفت : ما براي رونق اقتصادي كشور بايد توليد داخلي را تقويت كنيم و اگر توليد داخلي تقويت شود ايران اسلامي از شاخصه هاي اقتصادي مناسب با منافع و وجهه خود در جهان بهره مند خواهد شد.

وي گفت : براي رفع موانع در اقتصاد بویژه تحقق اقتصاد مقاومتي بايد ابتدا متحد باشيم تا دشمنان و بدخواهان را به عقب نشيني وادار كنيم.

امام جمعه موقت ساوه اظهار داشت: همه بايد بدانند كه دشمن به دنبال اختلاف افكني است.

بدری خاني در ادامه سخنان خود به جنايات تكفيري ها پرداخت و گفت: تكفيري ها كه از حمايت غرب و برخي كشورهاي عرب مرتجع منطقه برخوردارند آبروي اسلام را برده اند.

وي افزود : حاميان اين جنايتكاران بدانند كه در گناهان و خونريزي هاي آنها شريك هستند و دنيا بايد جلوي اين جنايات را بگيرد.
 

کد خبر 2157503

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha