۲۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۷:۴۸

حجت الاسلام تقوی:

جنایات وهابی ها و سلفی ها ریشه در انکار غدیر خم دارد

جنایات وهابی ها و سلفی ها ریشه در انکار غدیر خم دارد

ساوه - خبرگزاری مهر : امام جمعه شهر ساوه با اشاره به جایگاه غدیر خم گفت: جنایات وهابی ها و سلفی ها ریشه در انکار غدیر خم دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام دکتر حسین تقوی عصر یکشنبه در همایش توجیهی برنامه های دهه امامت و ولایت که به همت سپاه ناحیه ساوه برگزار شد افزود: مطابق روایات متواتر و معتبر، دین مبین اسلام بر پنج ستون نماز ، روزه ، زکات ، حج و ولایت استوار است که ضامن قبولی تمامی این فرائض،  قبول و التزام به ولایت است.

وی با اشاره به تاکید صریح پیامبر گرامی اسلام بر جایگاه ولایت علی بن ابیطالب (ع) گفت: برخی از بزرگان اسلام و خلفای راشدین ، ولایت امیرمومنان را در میان هزاران نفر از مردم و صحابه پیامبر در محل غدیر خم تبریک گفتند ، اما پس از فوت نبی مکرم اسلام  به دلایلی ناموجه آن را انکار کردند.

امام جمعه ساوه با اشاره به جنایات این روزهای وهابی ها و سلفی ها در بلاد اسلامی از جمله سوریه و عراق افزود: این جنایات وحشیانه پیروان این فرق ضاله ، ناشی از همان انکار غدیر خم و نادیده گرفتن ولایت حضرت علی (ع) است چرا که محبت اهل بیت (ع) و تاثیر ولایت بر قلب یک مسلمان باعث می شود که ظلم و جنایتی مرتکب نشود.

وی به قدرت معنوی و نفوذ ولایت فقیه در قلوب شیعیان پرداخت و افزود: امروز جایگاه ولایت فقیه در ایران و مسلمین جهان است که موجب شده تا با هشدار صریح مقام معظم رهبری و فرزندان غیورش در سپاه ، سردمداران استکبار و در رأس آنها آمریکا جرأت حمله به سوریه را پیدا نکند  و این بزرگی و عزتمندی شیعیان ناشی از قبول غدیر خم و ولایت علی بن ابیطالب (ع) است.

حجت الاسلام تقوی در پایان از همه دستگاه های و مسئولین خواست تا به هر چه باشکوه تر برگزار شدن جشن غدیر خم کمک کنند.
 

کد خبر 2155070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha