۲۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۸:۲۱

در مانور امروز عنوان شد:

بیش از 60 درصد تلفات حوادث غیرمترقبه از عدم آمادگیها ناشی می شود

بیش از 60 درصد تلفات حوادث غیرمترقبه از عدم آمادگیها ناشی می شود

ساوه - خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ساوه گفت: بیش از 60 درصد تلفات ناشی از حوادث غیرمترقبه از عدم آمادگیهای لازم مردم در برابر وقوع چنین حوادثی است.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن خاکباز عصر سه شنبه در مانور امداد و نجات و اطفای حریق در دبیرستان دخترانه مریم ساوه افزود: دانش آموزان ما که بخش قابل توجهی از جمعیت جوان کشور را تشکیل می دهند با افزایش آمادگی خود می توانند به کاهش خسارات ناشی از وقوع بلایای طبیعی در کشور کمک شایانی نمایند .

وی تصریح کرد: ایجاد آمادگی صد در صدی دانش آموزان در برابر حوادث غیر مترقبه از جمله زلزله ضرورتی است که باید جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش توجه جدی به آن داشته باشند.

خاکباز با تاکید بر اینکه ایران بر روی کمربند زلزله خیز جهان قرار دارد گفت: آمادگی های موجود برای مقابله با حوادث غیر مترقبه به هیچ وجه کافی نیست و ما باید سطح آگاهی مردم در برابر بروز این حوادث را افزایش دهیم.

رئیس هلال احمر شهرستان ساوه نیز در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: آمادگی در برابر حوادث غیر مترقبه از اهداف مهم برگزاری مانورهای دانش آموزی است و تجربه های مفید کشورهای جهان در برابر این حوادث نشان می دهد که اگر با دید علمی و ایجاد آمادگی در نوجوانان و جوانان به مبارزه با بلایای طبیعی برویم توفیقاتمان پایدار و روز افزون خواهد بود .

علی رجبی با تقدیر از همکاری آموزش و پرورش ساوه و ستاد مدیریت بحران در برگزاری این مانور دانش آموزی اظهار داشت: رژه بیش از 30 دستگاه از ماشین آلات و خودروهای آتش نشانی ، امدادی و آمبولانس های هلال احمر در خیابان های اصلی ساوه از دیگر برنامه هایی است که امروز برگزار شد.

وی افزود: اين ر‍ژه با رمز « يا علي » از جلوي فرمانداري تا انتهاي خيابان هاي كارگر ، ولي عصر و ميدان شهرداري ساوه برگزار شد که  بيش از 30 دستگاه از ماشين آلات ،‌ خودروهاي آتش نشاني ،‌ آمبولانس ، خودروهاي امدادي سبك و سنگين هلال احمر و ستاد مديريت بحران به كار گرفته شد .

گفتنی است در مانور با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان ساوه با به صدا درآمدن آژیر اعلام وقوع زلزله توسط معاون عمرانی فرماندار ساوه آغاز شد ، دانش آموزان دبیرستان دخترانه مریم آمادگی خود برای امداد و نجات و کمک به مصدومان و انتقال آنان به بیمارستان صحرایی و مراکز امدادی را به نمایش گذاشتند .

کد خبر 2156617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha