۲۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۸:۴۲

گزارش مهر:

دستهای اجابت مردم استان مرکزی در مراسم عرفه بلند شد

دستهای اجابت مردم استان مرکزی در مراسم عرفه بلند شد

ساوه - خبرگزاری مهر: دستهای مردم استان مرکزی در روز عرفه روبه آسمان بلند شد تا از معبود خود برای توبه ای دوباره استمداد بخواهند تا یک بار دیگر رحمت خدای عالمیان در شب عید قربان شامل حال بندگان روی زمین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز در جای جای استان مرکزی صدای دعای بندگان بلند بود تا بارقه ای از امید برای بخشش خود در دل آنها روشن بماند.

در شهر ساوه نیز هزاران نفر از مردم مذهبي و شيفته اهل بيت (ع) ، همزمان با برپايي مراسم دعاي عرفه در سراسر كشور ، با حضور پرشور در مساجد گلزار شهدا و تكاياي اين شهر زمزمه « اللهم اجود من اعطي » سر می دادند.

مردم ساوه در اين مراسم با راز و نياز سرور و سالار شهيدان در صحراي عرفه آنچنان همراه شدند كه گويي هم دعا مي كردند و هم ،‌مولاي خويش را تا روز عاشورا بدرقه مي نمودند .

مراسم دعاي عرفه تفسير شور حسيني و غيرت حيدری

معاون استاندار و فرماندار ساوه در حاشيه اين مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر،‌ برگزاري مراسم دعاي عرفه در ايران را تفسير شور حسيني و غيرت حيدري شيعياني دانست كه همواره ترجمان « لا تظلمون و لا تظلمون » بوده اند .

احمد آزاد افزود: عرفه در ابتدا يعني شناخت انسان از خودش و سرشت شناخت انسان از خدا چراكه « من عرف نفسه فقد عرف ربه » در روز عرفه بروز و ظهور دارد آنهم شناخت خالقي كه انسان كاملي چون حسين بن علي (ع) را به بشريت هديه كرده است.

وي اظهار داشت : دهه اول ذي الحجه ، روزهاي عشقبازي بندگاني است كه دوستدار خالقي هستند كه آن خالق بهترين دوستدار آنان است .

معاون استاندار و فرماندار ساوه روز عرفه را به لحاظ خداشناسي ، انسان شناسي و جامعه شناسي  بسيار مهم و داراي مرتبه و جايگاه والايي دانست و افزود : زمزمه حسين بن علي (ع) در روز عرفه ،‌ مقدمه آغاز و ماندگاري نهضتي شد كه «هيهات من الذله» را براي هميشه در طول تاريخ فرياد مي زند .

وي با قدرداني از حضور پرشور اقشار مردم ساوه در مراسم دعاي روز عرفه در جاي جاي شهر ساوه گفت: ساوه به دليل برخورداري از مردم ولايتمداري كه روزهايي چون عرفه را تمام عيار تعظيم و تكريم مي كنند به دارالمومنين مشهور است .

چشم امید بندگان به روز عرفه

حجت الاسلام تقوي امام جمعه ساوه نیز با اشاره به جايگاه رفيع دعاي عرفه گفت: بنا به روايات معتبر و متواتر ،‌ اگر كسي در شب هاي قدر حاجت روا نشد ، چشم اميدش به روز عرفه باشد و دعاي عرفه را غنيمت بشمرد .

حجت الاسلام تقوي در سخناني در مراسم دعاي عرفه كه با حضور مسئولين ، اساتيد و دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد ساوه در محوطه اين دانشگاه برگزار شد ، دعاي عرفه را جلوه نابي از عشق خدا به بندگانش و اشتياق بندگان در نزديكي و ارتباط با خدا دانست و افزود : دعاي عرفه جايگاه بسيار ممتازي در ميان ادعيه شيعي دارد .

وي تقرب به خدا، با استمرار اعمال خير را از مهمترين محورهاي اين دعا دانست و افزود: دعاي عرفه شاخص منتظران واقعي حضرت ولي عصر (عج) است .

در ادامه اين مراسم دكتر پرويز رئيس دانشگاه آزاد اسلامي واحد ساوه، برگزاري مراسم ادعيه وبرنامه هاي معنوي را باعث گرايش بيش از پيش دانشجويان و جوانان به سيره عملي معصومين (ع) دانست و افزود: از مهمترين راهبردهاي فرهنگي دانشگاه آزاد اسلامي واحد ساوه گسترش برگزاري برنامه هاي مذهبي است.

کد خبر 2156620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha