۲۵ آبان ۱۳۹۲، ۱۰:۴۷

سیدرضا طیبی:

رعایت اخلاق باید همیشه در هنر موسیقی جاری باشد/ انتشار آلبوم قطعات آوازي با استاد درخشانی

رعایت اخلاق باید همیشه در هنر موسیقی جاری باشد/ انتشار آلبوم قطعات آوازي با استاد درخشانی

اراک - خبرگزاری مهر: عضو کارگاه تخصصی آواز استاد شجریان و خواننده موسیقی كشور گفت: باید هنر را از مجرای اخلاق نگاه کرد و این رعایت مسائل اخلاقی باید همیشه در هنر موسیقی جاری باشد.

سيد رضا طيبي در حاشيه سفر به شهر اراك در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: وقتی می توانیم به یک دانش دست پیدا کنیم که اخلاق آن را هم داشته باشیم و ظرفیت نقد و نقدپذیری را در خود ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اخلاق نباید قربانی تکنیک و دانش در موسیقی شود، اظهارداشت: در موسیقی مسابقه ای وجود ندارد و اگر در هنر مسابقه ای هم باشد ابتدا و انتهایی وجود ندارد.

طیبی با اشاره به اینکه يك هنرمند بايد با هنر خود دغدغه هاي مردم را بیان کند، یادآور شد: در وهله اول هنرمند عرصه موسيقي باید در جهت ارائه هنر اخلاقی تلاش کند که ریشه در فرهنگ ایرانی اسلامی دارد.

عضو كارگاه تخصصي آواز استاد شجريان ادامه داد: ما باید اخلاق را به عنوان یک اصل بپذیریم و بعدا هنر را از دریچه آن نگاه کنیم.

انتشار آلبوم قطعات آوازي با استاد درخشانی

وي در بخش ديگري از سخنان خود از انتشار آلبوم قطعات آوازي خود خبر داد و تصريح كرد: بعد از ماه محرم و صفر درباره چگونگي تولید آلبوم با استاد درخشاني سرپرست گروه خورشيد، کلید می خورد.

خواننده موسیقی سنتی کشور ادامه داد: در اين آلبوم شعرها و تصنيف هاي جديد، ضبط و روانه بازار مي شود.

وی ضمن تشكر از حضور مردم اراک برای حضور در کنسرتهای سنتی گفت: حضور مردم یک حمایت و دلگرمی برای موسیقی سنتی کشور است.

وي گفت:‌ در شهرهای مختلف ایران و  بسیاری از كشورهايي جهان اجراي كنسرت داشته ام اما اجراي كنسرت در شهر محل تولدم یک افتخار برای من و یک تجربه ماندنی برای گروه خورشید به سرپرستی استاد درخشانی بود.

سيد رضا طيبي متولد خرداد ماه 1352 شهر اراك است. وی شاگردی استادانی چون محمدرضا شجریان، کریم صالح عظیمی، استاد محسن کرامتی و حمیدرضا نوربخش را در کارنامه خود دارد.

تیتراژ پایانی مجموعه تلویزیونی "قاب‌های خالی"  و فیلم سینمایی" آنکه دریا می رود" با آهنگسازی محمدمهدی گورنگی از هنرنمایی این هنرمند به شمار می رود.

کسب مقام اول بداهه خوانی در چهارمین جشنواره موسیقی دانشجویان ایران و همکاری با ارکستر سمفونیک تهران از جمله فعالیتهای این هنرمند به شمار می آید.

نام این هنرمند اراکی، در سال 1380 در کتاب نام های ماندگار استان مــرکزی و در ســــال 1389 در دائره المعارف 18 جلدی دانش گستر به چاپ رسیده است.

کد خبر 2175637

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha