۲۷ آبان ۱۳۹۲، ۱۲:۱۷

هاشمی‌طبا در گفتگو با مهر:

برای ریاست کمیته المپیک بهتر از دیگران هستم/ پیشنهادی نداشتم

برای ریاست کمیته المپیک بهتر از دیگران هستم/ پیشنهادی نداشتم

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی که به تازگی عضو هیات رئیسه فدراسیون ژیمناستیک شده است، گفت: بدون پرده می‌گویم عضو هیات رئیسه این فدراسیون شدم تا بدون منع قانونی برای ریاست کمیته ملی المپیک کاندیدا شوم.

مصطفی هاشمی‌طبا در گفتگو با خبرنگار مهر را با اشاره به وزارت ورزش و جوانان و مشخص شدن وزیر آن آغاز کرد و در این رابطه اظهارداشت: وقتی تشخصیص بدهند آقای گودرزی به عنوان یک دانشگاهی می‌تواند در این وزارتخانه مدیر موفقی باشد و از طرفی نمایندگان مجلس هم رای بالایی به او بدهند، حتما وزیر شایسته‌ای برای وزارت ورزش و جوانان انتخاب شده است.

وی در این مورد که "شما پیش از این و وقتی نصرالله سجادی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان به مجلس معرفی شد هم گفته بودید وی گزینه‌ای خوبی است و بهتر از او خودم هستم" تصریح کرد: به هر حال وقتی فردی برای هر پستی کاندیدا می‌شود یعنی شایستگی‌های لازم را دارد. من نگفتم کسی بهتر از او نیست. افراد مختلف شایستگیپ‌های مربوط به خودشان را دارند اما انتخاب شدن‌شان به نظر رئیس جمهوری و نمایندگان مجلس بستگی دارد. اگر نصرالله سجادی وزیر ورزش می‌شد به معنی شایسته نبودن دیگر مدیران نبود همانطور که انتخاب شدن محمود گودرزی به معنی شایسته نبودن دیگران نیست.

رئیس پیشین کمیته ملی المپیک در مورد اولویت‌هایی که وزیر جدید ورزش و جوانان باید به آنها توجه کند نیز یادآور شد: اولویت‌ها یکی دو تا نیستند و نمی‌توان گفت رسیدگی به کدامیک را باید در راس کارها قرار داد. اولویت‌های ورزش شناخته شده هستند و قطعا وزیر جدید هم مانند دیگر کارشنان و مدیران ورزش می‌داند چه اولویت‌هایی را پیش رو دارد.

وی ادامه داد: بودجه، تدوین قانون وزارتخانه، بازنگری در چگونگی سازمان دهی ورزشکاران و آغاز آماده‌سازی آنها برای بازی‌های آسیایی از جمله اولویت‌هایی هستند همه نسبت به آنها اشراف کامل دارند و قطعا محمود گودرزی هم برای آنها برنامه‌هایی دارد. فقط اینکه باید به تمام اولویت‌ها به طور همزمان رسیدگی کرد نه اینکه یکی را امروز در برنامه قرار داد و دیگری را فردا.

هاشمی‌طبا که به تازگی عضو هیات رئیسه فدراسیون ژیمناستیک شده است، در این رابطه گفت: شخصا از درویش‌زاده، رئیس فدراسیون ژیمناستیک خواستم تا شرایط حضورم در هیات رئیسه این فدراسیون را فراهم کرد. او هم درخواست این کار را به وزارت ورزش داد و در نهایت با حکم آقای شریعتمداری عضو هیات رئیسه شدم.

"قطعا این کار شما با هدف حضور در انتخابات کمیته ملی المپیک انجام شده است"؟، رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی در پاسخ به این پرسش گفت: بله؛ بدون پرده می‌گویم عضو هیات رئیسه فدراسیون ژیمناستیک شدم تا بدون منع قانونی برای ریاست کمیته ملی المپیک کاندیدا شوم.

وی با یادآوری اینکه سال 83 حضور در کمیته ملی المپیک به عنوان رئیس را تجربه کرد و قصد دارد دوباره عهده‌دار این مسئولیت شود، اظهارداشت: می‌خواهم رئیس کمیته ملی المپیک شوم. در این مورد صالح بودن و نبودن دیگران برایم مطرح نیست. هر کس نظرات خود را دارد و من هم فکر می‌کنم برای این کار بهتر از دیگران هستم و به همین دلیل می‌خواهم کاندیدای ریاست شوم اما در نهایت تشخیص با اعضای مجمع است.

هاشمی‌طبا اینگونه عنوان کرد که می‌خواهد به هر طریقی وارد کمیته ملی المپیک شود و حتی اگر عضو هیات اجرایی هم شود برایش بد نیست.

این مدیر ورزشی با تاکید بر اینکه حضورش در انتخابات کمیته ملی المپیک بنا به خواست خودش انجام می‌شود و تا حالا کسی در این زمینه از او خواهش نداشته یا پیشنهادی نداده است، در مورد اینکه "چه زمان برای انجام ثبت‌نام اقدام خواهد کرد"؟، گفت: نمی‌دانم، فعلا شرایط به گونه‌ای است که یک زمان می‌گویند ثبت‌نام متوقف شده بعد اعلام می‌کنند، ادامه دارد. در کل عجله‌ای برای ثبت‌نام ندارم اما این کار را در وقت قانونی تعیین شده حتما انجام خواهم داد.

مصطفی هاشمی‌طبا در پایان تاکید کرد: اینکه انتخابات کمیته ملی المپیک به تعویق بیفتد و یا زمان دیگری را برای ثبت‌نام کاندیداها در نظر بگیرند، برایم مهم نیست. در هر صورت کاندیدای ریاست می‌شوم و در انتخابات هم شرکت می‌کنم. فعلا هم روی دیگر پست‎های کمیته ملی المپیک نظری ندارم اما همانطور که گفتم اگر حتی عضو هیات اجرایی هم شوم، بد نیست.

کد خبر 2177244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha