۱ آذر ۱۳۹۲، ۱۵:۳۰

آیت الله دری نجف آبادی:

کشورهای 1+5 فریب وعده‌های رژیم صهیونیستی را نخورند/ فرانسه پیاده نظام اسرائیل را در ژنو

کشورهای 1+5 فریب وعده‌های رژیم صهیونیستی را نخورند/ فرانسه پیاده نظام اسرائیل را در ژنو

اراک - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با اشاره به مذاکرات جمهوری اسلامی ایران با گروه 5+1 در ژنو گفت: کشورهای 1+5 فریب وعده ها و دروغهای رژیم صهیونیستی را نخورند.

به گزارش خبرنگار مهر،  آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه امروز در مصلای شهر اراک افزود: مردم و مسئولان ایران در مذاکرات ژنو حسن نیت خود را به دنیا نشان داد و اکنون نوبت غرب رسیده است که به شعارهایی که داده است عمل کرده و برای ملت ایران اعتمادسازی ایجاد کند.

وی با تاکید بر بهانه جویی های غرب اظهارداشت: در مذاکرات قبلی فرانسه نقش پیاده نظام اسرائیل را در ژنو ایفا کرد و به عنوان مدافع ویژه اسرائیل مذاکرات را بر هم زد.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: در مذاکرات گذشته اولاند، پرز و نتانیاهو با باند بازی‌ و لابی ‌های سیاسی و با دادن وعده ‌های دنیایی سعی در جمع‌آوری آراء علیه انرژی صلح آمیز ایران بودند و اخلاق را بازیچه دست خود و دروغ ‌ها و نیرنگ ‌هایشان قرار داده اند.

وی با اشاره به کمک 90 میلیون دلاری مالی سران اسرائیل به اولاند برای موفقیت در انتخابات گفت: دولت فرانسه از زمان پیروزی انقلاب تاکنون مجمع ضد انقلاب و جنایت کارها و منافقان بوده و جهت گیری این دولت در مذاکرات ژنو به سود اسرائیل برای همه مشخص بود.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه مذاکرات راجع به حق مسلم ایران در انرژی هسته ای است که ایران هیچ گاه از این حق خود کوتاه نمی آید اظهارداشت: هم اکنون نوبت غرب است که در عمل نشان دهد آیا می خواهد با جریان مذاکرات همراهی کنند و یا باز هم به دنبال بهانه است.

وی برنامه های هسته ای ایران اسلامی را صلح آمیز خواند و ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره برصلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران تاکید داشته اند، آنرا حق مسلم ما برای توسعه کشور و نسلهای آینده ذکر کرده و تولید سلاح های کشتار جمعی را از سوی هر کشوری حرام و ضد اخلاق انسانی دانسته اند.

امام جمعه اراک گفت: ملت ایران اسلامی در چارچوب مقررات آژانس دنبال حقوق هسته ای خودهستند و با استفاده از تجارب کسب شده در این زمینه حق خود را مطالبه می کنند.

تا آخرین نفس از حقوق مان دفاع می کنیم

وی با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهوری مبنی بر اینکه نباید روی میز مذاکره باروت و تفنگ باشد گفت: اگر غرب بخواهد با زبان تفنگ، باروت و در نهایت خشونت با ملت ایران صحبت کند ما هم تا آخرین قطره خونمان ایستاده ایم و تا آخرین نفس از حقوق مان دفاع می کنیم.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه غرب و آمریکا باید حسن نیت خود را با لغو تحریم های ظالمانه بر علیه ملت ایران نشان دهد گفت: در صورت عدم موفقیت مذاکرات امروز، تنها راه عبور از تحریم‌ ها با توجه به بیانات مقام معظم رهبری تقویت ساختار های درونی در بخش ‌های صنعتی، کشاورزی، خدمات، امور زیر بنایی، علم و فناوری است.

 آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی با محکوم کردن عملیات تروریستی در لبنان مقابل سفارت ایران که منجر به شهادت رایزن فرهنگی ایران شد، اظهار کرد: ترور عملی وحشیانه و به دور از انسانیت است است و با اسلام  و روح نوع دوستی سازگاری ندارد.

محکوم کردن عملیات تروریستی در لبنان

وی افزود: پیام اقدامات تروریستی برای کشورهایی که اندیشه بیداری اسلامی را سر لوحه خود قرار داده اند هوشیاری در برابر دشمنان و ادامه راه شهدا و مکتب عاشورایی است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: یکی از ابعاد بسیار نورانی نهضت حسینی اخلاق‌مداری است و تمامی زوایای زندگی و سیره امام حسین(ع) تجلی‌گاه اخلاق در ابعاد سیاسی، اجتماعی، فردی، خانوادگی، ارتباط با خدا و اولیای خدا است.

وی گفت: فلسفه فرهنگ عاشورا بر پایه شهادت بنا شده و دستاوردهای انقلاب و نظام، حاصل این فلسفه است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی فرهنگ عاشورا را کلید عزتمندی اسلام دانست و افزود: سخنان امامان معصوم نه ‌تنها برای کمال فردی بلکه برای کمال جامعه به سوی معنویت و اخلاق و معارف عالی اسلام کاربردی و مؤثر است.

وی تصریح کرد: آموزه های عاشورایی سازنده، الهام بخش و رشد دهنده است و باید محتوای قیام کربلا به دور از حرکات احساسی، آسیب و خرافه در ابعاد مختلف جامعه نهادینه شود.

بسیج سرمایه بزرگ امام راحل است

امام جمعه شهر اراک افزود: باید با همت بلند، سرمایه ‌های ملی را صرف صنایع زیر بنایی کرده و با اشتغالزایی در جهت افزایش تولید عمده  گام برداریم.

نماینده ولی فقیه در استان با گرامیداشت هفته بسیج تصریح کرد: بسیج سرمایه بزرگ امام راحل است که برای ما به یادگار گذاشته و حائز مفهوم حقیقی و والایی است که نباید بازیچه دست سیاست‌ زدگان شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: بسیج تنها به معنی جبهه و جنگ و حرکات نظامی نیست، بلکه این نهاد انقلابی باید در جبهه علمی، تربیتی، اخلاقی و خانوادگی نیز قوی ظاهر شود.

قوه قضاییه باید با مفسدان اقتصادی برخورد کند

وی در ادامه سخنان خود در خصوص کسانی که از بانک ها وام های کلان گرفته اند و هنوز پرداخت نکرده اند گفت: قوه قضاییه باید با این مفسدان اقتصادی برخورد کند چرا که در این شرایطی که ملت ما در تحریم های همه جانبه قرار دارد، عده ای خاص سرمایه های این ملت را به عنوان وام از بانک ها گرفته اند و در کشورهای غربی برای خود سرمایه گذاری کرده اند.

خطیب نماز جمعه اراک عنوان کرد: دیوان محاسبات، بازرسی کل کشور، قوه قضاییه و دستگاه های امنیتی باید به این مسائل رسیدگی کنند و حق ملت مظلوم را از مفسدان اقتصادی بازپس گیرند و آنها را به سزای اعمال غیر انسانی اشان برسانند.

آیت الله دری نجف آبادی عنوان کرد: در شرایط موجود همه مردم ایران باید با هم یکدل و یکزبان برای پیشرفت های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور دست در دست یکدیگر بدهند تا بتوانیم پرتو خوشبختی و سعادت را در خاک پاک ایران زمین بی افشانیم.

کد خبر 2180141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha