۴ آذر ۱۳۹۲، ۸:۳۰

میرکیانی با 50 قصه تازه برای نوجوانان می‌آید

میرکیانی با 50 قصه تازه برای نوجوانان می‌آید

محمد میرکیانی از انتشار 50 قصه برای نوجوانان در قالب یک کتاب مستقل خبر داد و گفت: این قصه‌ها، جنبه فولکلوریک ندارید و به دنیای نوجوانان می‎پردازد.

محمد میرکیانی در گفتگو با خبرنگار مهر از انتشار «50 قصه برای نوجوانان» خبر داد و گفت: در دوره نوجوانی، توجه به دنیای پیرامون و مفهوم زندگی و تعریف خوبی و بدی و بایدها و نبایدها، معنی پیدا می‌کند و من در مجموعه حاضر به دنیای نوجوانان و دغدغه‌های آنان پرداخته‌ام. بخشی از این داستان‌ها هم به زندگی امروز و ماهواره و آرزوی رفتن به فضا برمی‌گردد.

نویسنده مجموعه «قصه ما مثل شد» به اینکه قصه‌ها کوتاه است، اشاره و بیان کرد: داستان‌ها، کوتاه است چون فرصت‌های زندگی ما اندک است و نوجوانان، حوصله خواندن داستان‌های بلند را ندارند.

میرکیانی قصه، حکایت، افسانه، رویداد، واقعه، داستان و ... را مترادف یکدیگر و به معنی مجموعه حوادثی دانست که از پی هم می‌آیند، به همین خاطر وقتی می‌خواستند سرگذشت کسی را بپرسند به او می‌گفتند: «قصه آنچه بر تو گذشته را بگو»

سردبیر پیشین «قصه ظهر جمعه با شما» بر این باور است که: پس از مشروطه، بعضی صاحب‌نظران به تقسیم‌بندی غلطی دست زدند و گفتند هر آنچه پیش از مشروطه بوده، قصه و آن چیزی که پس از این تاریخ شکل گرفته، داستان نام دارد و این مرزبندی به باور من از پایه و اساس اشتباه است. چون ملا احمد نراقی در بیتی گفته: «بشنوید ای دوستان این داستان / تا بگویم داستان راستان». پس در آن روزگار هم داستان وجود داشته و نظامی گنجوی از بزرگترین شاعران داستان پرداز بوده است.

به گفته میرکیانی قصه‌های شیرینی در  اسرارنامه، الهی نامه، مثنوی، شاهنامه و...وجود دارد که باید برای کودکان و نوجوانان، باز نوشته شود و او در آثار خود چنین کرده است. اما در مجموعه «50 قصه برای نوجوانان» که هنوز ناشری برای آن مشخص نشده به ماجراهای واقعی مربوط به نوجوانان و داستان‌های آنان پرداخته است.

کد خبر 2181481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha