۵ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۳۲

علی‌آبادی به مهر خبر داد:

تشکیل کمیته‌ای برای جذب اسپانسر بازی‌های آسیایی/ با گودرزی صحبت کردم

تشکیل کمیته‌ای برای جذب اسپانسر بازی‌های آسیایی/ با گودرزی صحبت کردم

رئیس کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه جذب اسپانسر برای بازی‌های المپیک لندن کمک مالی قابل توجهی به کاروان اعزامی ایران کرد از تکرار چنین برنامه‌ای برای حضور در بازی‌های آسیایی خبر داد و گفت که در همین زمینه کمیته‌ای پنج نفره تشکیل خواهد شد تا موضوع را تا رسیدن به نتیجه پیگیری کند.

به گزارش خبرنگار مهر، در نشست فوق‌العاده هیات اجرایی کمیته ملی المپیک که روز یکشنبه برگزار شد و طی آن رای به تعویق انتخابات این کمیته از تاریخ 25 آذرماه به 30 دی ماه داده شد، در رابطه با نماینده دبیران کل در مجمع انتخاباتی مقرر شد محمد علی‌آبادی نشستی با علی قلمسیاه که به واسطه دبیر کلی‌اش در کنفدراسیون قایقرانی آسیا اجازه حضور در این مجمع را به دست آورد اما با کناره‌گیری از این سمت باید کرسی او به شخص دیگری برسد، داشته باشد.

هنوز مسئله حضور نماینده دبیران کل آسیا در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک به سرانجام نرسیده که بحث نماینده باشگاه ها هم وارد وازد جدیدی شد چون پیش از این جمشیدی به عنوان نماینده باشگاه ها معرفی شد که البته استعفا داد اما افشارزاده پس از نشست یکشنبه اعلام کرد که با این موضوع مخالفت شده است. این در حالی است که روز گذشته امیر عابدینی به عنوان نماینده باشگاه‌ها برای حضور در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک معرفی شد.

خبرنگار مهر در این رابطه و دیگر موضوعات روز گفتگویی کوتاه با رئیس کمیته ملی المپیک به این شرح داشت:

* امیر عابدینی به عنوان نماینده باشگاه‌ها برای شرکت در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک معرفی شده در حالیکه هیات اجرایی با استعفای جمشیدی مخالفت کرده است. با این اوصاف تکلیف نماینده باشگاه‌ها در مجمع انتخاباتی چه می‌شود؟

- نمی‌دانم؛ افشارزاده مسئول پیگیری این موضوع است. من خیلی در جریان نیستم.

* اما شما مسئول پیگیری وضعیت علی قلمسیاه برای حضور در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک شدید و قرار بود نشستی هم با وی داشته باشید. این نشست برگزار شده؟ اگر نه چه زمان برگزار می‌شود؟

- هنوز نشستی با قلمسیاه نداشتم تا در این رابطه با او صحبت کنم. طی همین روزها این نشست را برگزار می‌کنم.

* حداکثر تا چه زمانی این کار انجام می‌شود. به هر حال هر چه زودتر وضعیت اعضای مجمع نهایی شود، بهتر خواهد بود؟

- عجله نکنید. به این کار هم رسیدگی می‌کنیم. به هر حال طی روزهای آینده نشستی با علی قلمسیاه خواهم داشت.

* در صورت کنار رفتن علی قلمسیاه (با توجه به استعفا از دبیر کلی آسیا) علی مرادی، دبیر کل وزنه برداری آسیا تنها کسی است که می‌تواند جایگزین شود. موضع شما در این زمینه چیست؟

- من موضع خاصی ندارم. بعد از نشست مورد نظر و بررسی موضوع تصمیم نهایی را می‌گیریم. قطعا آنچه درست باشد و مغایرتی با قوانین نداشته باشد را اجرا می‌کنیم.

* وزیر ورزش و جوانان هم مشخص شد. پیش از این گفته بودید که بعد از مشخص شدن تکلیف وزارت ورزش و جوانان و گفتگو با وزیر منتخب در مورد حضور در انتخابات تصمیم گیری می‌کنید. تصمیمی در این زمینه گرفته‌اید؟

- با وزیر ورزش و جوانان تلفنی صحبت کردم اما هنوز نشستی با او نداشته‌ام. باید نشستی با آقای گودرزی داشته باشم تا در این زمینه صحبت کنم و به نتیجه برسم.

* همچنان نظر وزیر ورزش و جوانان ملاک حضورتان در انتخابات است؟

- نظرم تغییری نکرده است. در صورتیکه احساس کنم فضای انتخابات خوب است و وزیر ورزش و جوانان هم موافق حضورم در انتخابات است، ثبت‌نام خواهم کرد. در هر صورت حالا که انتخابات به تعویق افتاده فرصت بیشتری برای تصمیم‌گیری در این زمینه دارم.

* طی روزهای گذشته صحبت‌هایی مبنی بر پرداخت نشدن پاداش مدال آوران مطرح شده است. چه صحبتی در این زمینه دارید؟

- ما طی این مدت پول نداشتیم تا هزینه‌های جاری را پرداخت کنیم چه برسد تامین هزینه‌های پرداخت پاداش‌ها. با این حال از این موضوع و قدردانی مالی از مدال‌آوران غافل نشده‌ایم. سعی می‌کنیم اعتباراتی جذب کنیم تا به واسطه آن بخشی از پاداش‌ها را پرداخت کنیم.

* چه زمانی را برای این کار پیش‌بینی می‌کنید؟

- اوضاع مالی آنقدر خوب نیست که بتوان در این مورد پیش‌بینی زمان را هم کرد. باید خیلی مسائل دست به دست هم دهد تا بتوانیم زمانی را برای پرداخت شدن پاداش‌ها تعیین کنیم. پول برسد کوتاهی نمی‌کنیم.

* گفته می‌شد که برای جذب اعتبارات رایزنی‌های کرده‌اید. هنوز در این زمینه به نتیجه نرسیده‌اید؟

- دنبال این هستیم که بتوانیم از هیات دولت کمک مالی بگیریم و حتی رایزنی‌هایی هم داشته باشیم اما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم. همچنان پیگیری می‌کنیم.

* با این اوصاف احتمال اینکه مانند بازی‌های المپیک لندن برای بازی‎های آسیایی کره‌جنوبی هم اسپانسر بگیرید، بعید نیست؟

- به هر حال یکی از راهکارهای ورزش برای تامین منابع مالی جذب اسپانسر است. کمیته ملی المپیک با جذب اسپانسر برای بازی‌های المپیک لندن یک میلیارد و 700 میلیون تومان به دست آورد که رقم قابل ملاحظه‌ای بود. قطعا برای بازی‌های آسیایی کره‌جنوبی هم اسپانسر می‌گیریم به خصوص در این وضعیت که اوضاع مالی خیلی خوب نیست.

* چه اقدامی در این زمینه انجام شده است؟

- هنوز کارهای لازم برای جذب اسپانسر را آغاز نکرده‌ایم. اما به زودی کمیته‌ای پنج نفره تشکیل خواهد شد تا با یک حامی مالی به توافق برسد. آقایان افشارزاده، کرباسیان، شهنازی، ارشدی و یک نفر دیگر ترکیب این کمیته برای بازی‌های لندن را تشکیل می‌دادند. برای بازی‌های آسیایی شاید ترکیب این کمیته تغییر کند و شاید هم با همین ترکیب موضوع جذب اسپانسر را دنبال کنیم.

کد خبر 2182899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha