۵ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۰۴

اتحادیه باشگاه‌های کشور نداریم؛

حضور عابدینی در انتخابات المپیک منع قانونی دارد/ هیات اجرایی موافقت می‌کند؟

حضور عابدینی در انتخابات المپیک منع قانونی دارد/ هیات اجرایی موافقت می‌کند؟

طبق اساسنامه کمیته ملی المپیک امیر عابدینی به عنوان نماینده اتحادیه باشگاه‌های فوتبال نمی‌تواند در مجمع کمیته المپیک شرکت کند چرا که باید نماینده باشگاه‌های همه رشته‌ها در این مجمع حضور داشته باشد. اتحادیه‌ای که در ورزش ایران وجود خارجی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، دوشنبه (چهارم آذرماه) اتحادیه باشگاه‌های فوتبال ایران با انتشار خبری در سایت رسمی خود از ارسال نامه افشارزاده به این اتحادیه مبنی بر معرفی نماینده اتحادیه باشگاه‌ها برای حضور در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک خبر داد.

این موضوع در نشست روز گذشته شورای مرکزی اتحادیه مورد بررسی قرار گرفت و با نظر و رای باشگاه‌ها امیر عابدینی با کسب 13 رای موافق به عنوان نماینده اتحادیه در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک معرفی شد.

این در حالی است که هجدهم آبان‌ماه فهرست اعضای مجمع کمیته ملی المپیک برای برگزاری انتخابات این کمیته اعلام شد. در این فهرست محمد جمشیدی، عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس به عنوان نماینده باشگاه‌ها معرفی شد. البته وی هفته گذشته از حضور در این مجمع کناره‌گیری کرد هرچند که بهرام افشارزاده اعلام کرد با این استعفا مخالفت شده است.

مخالفت با استعفای محمد جمشیدی یکشنبه گذشته (سوم آذرماه) و پس از برگزاری نشست فوق‌العاده هیات اجرایی توسط دبیر کل کمیته ملی المپیک اعلام شد و بدین ترتیب حضور وی در مجمع انتخاباتی قطعی عنوان شد. 

با این اوصاف اینکه چرا و بر چه اساس افشارزاده یک روز پس از اعلام مخالفت با استعفای جمشیدی و قعطی عنوان کردن حضور وی در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک، به صورت مکتوب از اتحادیه باشگاه‌های فوتبال ایران خواسته تا نماینده خود را برای حضور در مجمع انتخاباتی این کمیته معرفی کند، مشخص نیست به خصوص اینکه طبق اساسنامه جدید تنها یک نفر به نمایندگی از باشگاه‌ها می‌تواند عضو مجمع انتخاباتی شود.

از طرفی بنا بر گفته افشارزاده این فرد باید به عنوان نماینده باشگاه‎های ورزش ایران باشد نه نماینده باشگاه‌های یک رشته خاص. این موضوعی است که در اساسنامه کمیته ملی المپیک نیز به آن اشاره شده است.

در بند 9 از ماده پنج اساسنامه کمیته ملی المپیک مربوط به ترکیب مجامع و در رابطه با چگونگی انتخاب اعضای مجمع آمده است: "یک نفر نماینده باشگاه‌ها بنا به پیشنهاد اتحادیه باشگاه‌های کشور و تائید هیات اجرایی. در صورت عدم تشکیل اتحادیه مزبور انتخاب نماینده باشگاه‌ها توسط هیات اجرایی انجام می‌شود".

با در نظر گرفتن همه این موارد و براساس این بند اساسنامه حضور امیر عابدینی در مجمع انتخاباتی 30 دی ماه کمیته ملی المپیک منع قانونی دارد. البته در همین راستا قرار است عابدینی در نشستی با افشارزاده در این مورد بحث و تدبال نظر کنند.

البته هر چند معرفی عابدینی از سوی اتحادیه باشگاه‌های فوتبال طبق اساسنامه غیرقانونی است اما به نظر می‌رسد هیات اجرایی با توجه به اختیاراتی که دارد می‌تواند نظر اتحادیه را بپذیرد و آن را جزو اختیارات خود عنوان کند.

 

 

 

کد خبر 2182977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha