۶ آذر ۱۳۹۲، ۱۹:۵۷

فردا برگزار می شود:

مرحله استانی مسابقات قرآنی تلاوت و تسنیم در اراک/ شرکت 90 نفر در اولین دوره مسایقات قرآنی تلاوت

مرحله استانی مسابقات قرآنی تلاوت و تسنیم در اراک/ شرکت 90 نفر در اولین دوره مسایقات قرآنی تلاوت

اراک – خبرگزار ی مهر: مرحله استانی اولین دوره مسابقات قرآنی تلاوت و دومین دوره مسابقات تسنیم همزمان با سراسر کشور فردا پنجشبه در اراک برگزار می شود.

مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت: اولین دوره مسابقات قرآنی تلاوت در رشته های قرائت ( تحقیق) و حفظ کل قرآن کریم برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام محمدرضا شفیعی افزود: دومین دوره مسابقات قرآنی تسنیم نیز همزمان با این مسابقه ویژه مدیران و کارکنان دستگاه های فرهنگی و همسران آن ها برپا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مسابقات قرآنی تسنیم 55 شرکت کننده در بخش های قرائت، حفظ و مفاهیم به رقابت خواهند پرداخت، اظهار کرد: این رقابت‌ها شامل رشته حفظ (حفظ سوره منتخب، حفظ دو جزء و حفظ پنج جزء قرآن كريم)، رشته قرائت شامل ترتيل و تحقيق و رشته مفاهيم شامل ترجمه و تفسير است.

شرکت 90 نفر در اولین دوره مسایقات قرآنی تلاوت

شفیعی با اشاره به شرکت 90 نفر در اولین دوره مسایقات قرآنی تلاوت نیز گفت: این رقابت ها در دو رده سنی بالای 16 سال و زیر 16 سال در دو بخش خواهران و برادران و در دو رشته قرائت ( تحقیق) و حفظ کل قرآن مسابقه اجرا می شود.

وی با تاکید بر اینکه براي اولين مسابقات تلاوت با رويكردي جديد در عرصه ي مسابقات قرآني و با دو هدف عمده برگزار می شود، افزود: توسعه ي ترجمه و مفاهيم قرآن كريم در بين قاريان و حافظان ،به منظور تسلط بيشتر ايشان بر آيات الهي جهت القاي معاني به مخاطبين و ترويج تلاوت از حفظ ، در بين قاريان قرآن كريم اهداف اصلی این مسابقات است.

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات استان ادامه داد: در مسابقات تلاوت افرادی که در بخش قرائت شرکت می کنند باید آیات را حفظ باشند و افرادی که در بخش حفظ شرکت کرده اند باید بر ترجمه و مفاهیم آیات تسلط داشته باشند.

شفیعی با بیان اینکه داوری این مسابقات در بخش های حُسن حفظ، تجوید، صوت و لحن و وقف، ابتدا و سئوالات مفهومی انجام می شود، ادامه داد: در مجموع هشت داور به ارزیابی شرکت کنندگان این مسابقات می پردازند که در بخش آقایان، اساتید محمدی هزاوه، جیریایی، بیات و اکبری و در بخش خواهران، اساتید سعیدی، محبی، نوربخش و میرزایی داوری را بر عهده دارند.

شفیعی با اشاره به اینکه فراگيري ، آشنايي وانس با مفاهيم نوراني قرآن كريم از مهمترين ضرورت هاي فرهنگي و از وظايف آحاد جامعه اسلامي به شمار مي رود، گفت: برگزاری چنین مسابقاتی در گسترش فرهنگ قرآنی بین مردم جامعه و توسعه و نشر آموزه هاي والاي قرآن كريم و تاكيدات مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) مبني بر درك معاني آيات و القاي آن تاثیرگذار است.
 

کد خبر 2184406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha