۹ آذر ۱۳۹۲، ۱۶:۴۱

محمود خسروی‌وفا عنوان کرد:

متهمان پرونده از دوستان علی‌آبادی هستند/ بزودی همه چیز را می‌گویم

متهمان پرونده از دوستان علی‌آبادی هستند/ بزودی همه چیز را می‌گویم

نایب رئیس کمیته ملی المپیک به شکایت رئیس این کمیته از وی واکنش نشان داد و گفت که علی آبادی به جای شکایت از متهمان فروش ساختمان این کمیته از من شکایت کرده است. وی همچنین تاکید کرد بزودی در نامه‌ای محرمانه همه چیز را خواهد گفت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود خسروی وفا در نشست خبری امروز شنبه با بیان اینکه نامه‌ای عجیب امروز به دستم رسید، گفت: نامه‌ای از طرف علی آبادی و بابت موضوع ساختمان کمیته ملی المپیک به دستم رسید که بر اساس آن از من به جای متهم یا متهمان قصد شکایت دارد.

وی با بیان اینکه علی آبادی دچار آشفتگی شده و من نگران او هستم، به وظیفه کمیسیون حقوقی و وکیل در قالب کمیته ملی المپیک اشاره کرد و گفت: کمیسیون حقوقی مسئول بررسی و رسیدگی به مسائل داخلی است و رسیدگی به مسائل بیرونی هم بر عهده وکیل است. علی آبادی به وکیل کمیته بابت اقدام برای شکایت از من نامه زده در حالیکه مطابق بند 42 اساسنامه کلیه اختلافات باید توسط کمیسیون حقوقی برطرف شود.

نایب رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: وقتی من طی نامه ای به سازمان بازرسی کل کشور در مورد برخی اقدامات هشدار دادم علی آبادی به این سازمان هشدار داد که نمی تواند در این امور دخالت کند و حالا هم او می خواهد از من شکایت کند.

 وی با اشاره به نشستی که چندی پیش در رابطه با فروش ساختمان کمیته ملی المپیک گذاشته بود، گفت: آن زمان هم گفتم بحث پرونده فروش ساختمان از مسیر بازرسی به طرف دادگستری هدایت شده تا قاضی تشخیص دهد، متهم کیست. در واقع اشاره علی آبادی به صورت جلسه ای است که من، قدمی، کرباسیان و احمدیان آن را امضاء کردیم. در واقع در آن زمان مقرر شد جهت حفظ آبرو پیگیری ها و بررسی های لازم در این زمینه مجددا انجام شود همان زمان از این چهار نفر سه نفر که نمی خواهم نامشان را ببرم اعلام کردند که باید از کارشناسان شکایت شود.

خسروی وفا تاکید کرد: من طی نامه ای به علی آبادی که آن را بخاطر حفظ جایگاه رئیس کمیته ملی المپیک نه خود علی آبادی، محرمانه نگه می دارم نام کسانیکه را که متهم هستند را اعلام می‌کنم و آنها را به اعضای مجمع نیز معرفی می کنم از نظر من این مقصران از دوستان علی آبادی هستند، این گمان من است.

نایب رئیس کمیته ملی المپیک یادآور شد: من فکر می کنم علی آبادی در واقع خواسته از مسئولیت شانه خالی کند و اینگونه نشان دهد که همه ایرادات از خسروی وفاست. در حالیکه همه مسائل قانونی طی شده است. وزارت دارایی رسما اعلام کرده مصوبات مجمع را می خواهد، تاریخی هم که در ازای این درخواست اعلام شده کاملا کذب است چون هیات اجرایی در چنین زمانی اصلا تشکیل نشده است و در واقع کمیته ملی المپیک مصوبات خود را به این مجمع ربط داده است.

وی در رابطه با پرونده فروش ساختمان کمیته ملی المپیک یادآور شد: این ساختمان اعلام شده که به موسسه قائمین اقتصاد فروخته شده در حالیکه این موسسه اصلا وجود خارجی ندارد و در محضر هم به نام الماس دیس از آن یاد شده است در کل اسناد مرتبط با این پرونده یکی دو تا نیست. این پرونده برای دادگستری ارجاع شده و از دست ما خارج است.

خسروی وفا با بیان اینکه متعجبم چرا علی آبادی قصد شکایت از من را دارد، تصریح کرد: طی نامه‌ای به علی آبادی گفتم که سخت ترین دوران ورزشی ام را از نظر روحی و جسمی طی یکسال اخیر طی کردم، اما بابت این موضوع که قرار است از من شکایت شود احساس شعف دارم از اینکه در راستای دفاع از حقوق ورزش یا به نوعی بیت المال و بعد از یکسال مکاتبه آقای علی آبادی جوابم را داده است.

وی ابراز امیدواری کرد که مجمع کمیته ملی المپیک بحث های مرتبط با بدهی های انباشته شرکت کمیته ملی المپیک، ساختمان گاندی و... که اختلاف آنها بین آنچه انجام شده و آنچه باید می شد، 800 میلیون تومان است را در دستور بررسی قرار دهند.

خسروی وفا تاکید کرد که با توجه به اتهامات وارد شده در خصوص ساختمان کمیته ملی المپیک، به رئیس کمیسیون حقوقی این اجازه داده می شود که در صورت طرح و تصویب در هیات اجرایی اقدامات قضایی صورت بگیرد.

وی گفت: مشاوران علی آبادی وی را در مسیری می برند که در آینده اعضای مجمع سوال های زیادی در رابطه با وی در ذهنشان ایجاد شده و آنها را مطرح خواهند کرد. سوال هایی در مورد شرکت رونا، بدهی های شرکت کمیته و همچنین سوال هایی در مورد بخشی از بودجه کمیته ملی المپیک.

خسروی وفا در مورد این بخش از بودجه توضیح داد و گفت: این بودجه مربوط به بند ب (کمک به اردوها) می شود که در یک موسسه بانکی سرمایه گذاری شده و با این پول، آن موسسه به یک بانک تبدیل شده و این خلاف است.

" علی آبادی طی این مدت نشست هایی با روسای فدراسیون ها داشته تا طی گفتگوی آنها به نوعی خود را بابت خیلی از مسائل بی گناه جلوه داده و تبرئه کند. حتی قرار است علی آبادی به زودی نشستی هم داشته باشد."

خسروی وفا در واکنش به این موضوع گفت: من حاضرم در این نشست شرکت کنم تا هم پاسخ‌های او را بدهم و هم اینکه نشست را به مناظره تبدیل کنم ضمن اینکه در رابطه با شرکت رونا مدارکی دارم که هفته آینده آنها را به اعضای مجمع ارائه خواهم کرد.

نایب رئیس کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد: من احساس کردم علی آبادی از روزه سکوت من به صورت ناجوانمردانه استفاده می کرد و به همین دلیل امروز و وقتی دیدم او می خواهد از من شکایت کند این روزه را شکستم. از این به بعد هم هر کجا که احساس کنم او می خواهد موضع‌گیری کند هیچ حرف محرمانه و کار نکرده ای باقی نمی گذارم.

"گفته می شود ریشه اختلاف شما و علی آبادی به حکم محمد عباسی برای آقای صبور باز می‌گردد"؟، خسروی وفا در پاسخ به این پرسش گفت: این موضوع خنده دار است بیشتر برای من حالت یک جک را دارد تا موضوعی که آن را تکذیب یا تایید کنم.

نایب رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: در برنامه ای که به صورت محرمانه در اختیار علی‌آبادی قرار می دهم و در آن به خیلی از مسائل اشاره می کنم نام برخی از افراد را می برم ضمن اینکه در این نامه به توافق علی آبادی با عباسی در مورد انتخابات شورای شهر هم اشاره شده است.

وی ادامه داد: رئیس وقت ورزش با حضور 10 شاهد راجع به خلاف های علی آبادی برای رفتن به شورای شهر مسائلی را اعلام کرد، حالا تفاهم چه بود اجازه دهید در همان نامه محرمانه به آن اشاره کنم.

خسروی وفا با بیان اینکه علی آبادی دو مشاور به نام های منصوری و ضرابی داشت، خاطر نشان کرد: راجع به فروش ساختمان شاید وی مشاوران دیگری هم داشت که من از آنها بی اطلاعم در هر صورت اسم هر دوی این مشاوران در پرونده مربوط به فروش ساختمان است.

نایب رئیس کمیته ملی المپیک در پایان با بیان اینکه ترجیح می دهم فعلا در مورد انتخابات حتما برای آن صحبت نکنم، از افرادی مانند خادم، بنا و باقری بابت اینکه تلاش هایش برای ورود آنها به مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک به نتیجه نرسید، عذرخواهی کرد.

وی همچنین در این زمینه از نام بردن افرادی مانند فتح الله زاده، رویانیان، عزیز محمدی، ساکت، آذری، خانم طاهریان، خانم احمدی پور، خانم فرهادی زاده، آقایان هاشمی طبا، سجادی، امیر حسینی، گائینی، نیز عذرخواهی کرد.

خسروی وفا با تشکر از قلمسیاه که استعفای خود را از کنفدراسیون قایقرانی آسیا به صورت رسمی اعلام کرد، یادآور شد: در واقع آقای قلمسیاه با این کار راه را برای ورود علی مرادی به مجمع باز کرده، اما اگر باز هم اجاز ندهند وی (علی مرادی) به مجمع ورود کند از ایشان هم عذرخواهی می‌کنم. قدر مسلم اینکه هیچ فردی بجای مرادی نمی تواند در مجمع شرکت کند.

نایب رئیس کمیته ملی المپیک استعفای جمشیدی از حضور در مجمع را نشان از فهم و بزرگواری او دانست و گفت: البته آقای قدمی اعلام کرده در این رابطه با وی صحبت کرده است.

کد خبر 2185867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha