۱۶ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۰۷

ابراهیم‌زاده در گفتگو با مهر:

خوشبین بودن برای تیم ملی کافی نیست/ شرایط فراهم باشد، صعود می‌کنیم

خوشبین بودن برای تیم ملی کافی نیست/ شرایط فراهم باشد، صعود می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن معتقد است خوشبین بودن به صعود تیم ملی فوتبال ایران از مرحله گروهی مسابقات جام جهانی کافی نیست و نیاز است که بازیکنان آمادگی مطلوبی داشته باشند.

منصور ابراهیم‌زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره همگروهی ایران با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین در مسابقات جام جهانی برزیل، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: گروه ما گروهی است که اگر شرایط کار فراهم باشد، می‌توانیم به مرحله بعد صعود کنیم. در این گروه یک محک از نظر توان فوتبالی مقابل آرژانتین می‌خوریم و می‌توانیم در بازی با نیجریه و بوسنی، دنبال شانس صعود باشیم.

وی افزود: از آنجا که بازی آخر ما با تیمی غیر از آرژانتین (بوسنی) است، خیلی از مسائل دست ماست. البته نباید فکر کنیم بوسنی همان تیمی است که ما چند سال پیش 4 گل به آنها زده‌ایم چرا که آنها تغییراتی داشته‌ و مدام کار و تلاش کرده‌اند.

سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن با بیان اینکه نیجریه هم یک تیم سرعتی و قدرتی است، یادآور شد: ما باید ترفندهایی را به کار ببریم که آمادگی جسمانی بازیکنان تیم ملی به نحو مطلوب برسد، همانند شرایطی که بازیکنان در جام جهانی فرانسه داشتند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آمادگی شرط اول موفقیت تیم ملی است، البته باید بازی با تیم‌های آفریقایی و آمریکای لاتین را هم در دستور کار قرار دهیم.

ابراهیم‌زاده در پاسخ به سئوالی مبنی بر خوشبینی مردم و کارشناسان به صعود از مرحله گروهی؟، خاطرنشان کرد: خوشبین بودن کافی نیست، اگر خوشبین هستیم باید بر مبنای شرایط تیمی آن را در نظر بگیریم چرا که موفقیت برنامه‌ریزی تدوین شده و مسابقات تدارکاتی بزرگ می‌خواهد.

وی با اشاره به دیدار نخست تیم ملی برابر نیجریه تاکید کرد: همیشه بازی‌های اول در تورنمنت‌های بزرگ بازی‌هایی است که تیم‌ها می‌توانند با حداقل امتیاز بهتر آن را به پایان برسانند زیرا آنالیز و شناخت تیم‌ها از همدیگر کمتر است. این شرایط را تیم ملی در جام جهانی فرانسه مقابل یوگسلاوی داشت و فقط با یک ضربه ایستگاهی گل خورد.

سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن ادامه داد: نیجریه هم همین شرایط را دارد، آنها نمی‌توانند شناخت زیادی از تیم ملی داشته باشند زیرا تیم ملی تغییرات زیادی از نظر فنی و بدنی خواهد داشت.

وی درباره اینکه خیلی‌ها معتقدند بازی با بوسنی ساده است، گفت: ما می‌توانیم به پیروزی مقابل بوسنی خوشبین باشیم مشروط بر اینکه آماده باشیم. این می‌طلبد که تیم ملی بازی‌های تدارکاتی خوبی انجام داده باشد.

تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام جهانی 2014 برزیل با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی هرزگوین همگروه است.

کد خبر 2190003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha